آغاز عملیات امنیتی حشد شعبی در دیاله

حشد شعبی از آغاز عملیات امنیتی برای تعقیب عناصر داعش در شمال شرقی استان دیاله در ۲۷ کیلومتری بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رأی الیوم، رسانه حشد شعبی در بیانیه ای امروز(سه شنبه 11 آذر 1399) گزارش داد: تیپ اول در حشد شعبی امروز عملیات امنیتی برای تعقیب عناصر داعش در مناطق شمال خانقین و منطقه علی السعدون و احمد هلال در شمال شرقی استان دیاله را آغاز کرده است.

 

این رسانه اعلام کرد: این عملیات با هدف تقویت امنیت و ثبات و تخریب مخفیگاه های تروریست‌ها و دستگیری مظنونان و تحویل آنها به عدالت انجام می شود.

 

«صادق الحسینی» سخنگوی محور دیالی در حشد شعبی گفت: پنج نفر از تروریست ها در سلسله عملیات های حشد شعبی در مناطق مختلف این استان به هلاکت رسیدند.

 

در همین حال، نیروهای تیپ 30 حشد شعبی 120 بمب کاشته شده در روستاهای السماقیه و عمر قابجی و تیسخرا در سهل نینوا را خنثی کردند.

 

باوجود اعلام دولت عراق مبنی بر نابودی عناصر داعش در دو سال پیش، مناطق متعدد در عراق هنوز شاهد فعالیت های پراکنده عناصر داعش با اجرای عملیات آدم ربایی، قتل و بمب گذاری است.

 

نیروهای عراق از سال 2017 میلادی با مشارکت جنگنده های عراقی تعقیب عناصر داعش در استان های الانبار، موصل، صلاح الدین، کرکوک و دیالی را با هدف ایجاد امنیت و ثبات و بازگرداندن آوارگان به خانه هایشان ادامه می دهند.

کد خبر 999291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha