تسریع رسیدگی به پرونده های زندانیان با راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در زندان های فارس

حجت الاسلام موسوی گفت: راه اندازی دفاتر خدمات قضایی در زندان های فارس موجب تسریع روند رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان در زمینه اعسار و محکومیت های مالی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید کاظم موسوی»، امروز (سه شنبه 11 آذر) در افتتاح دفتر خدمات الکترونیکی قضایی در زندان «عادل آباد» شیراز گفت: سه دفتر خدمات قضایی دیگر نیز همزمان با این دفتر در زندان های بوانات، کازرون و اقلید در استان فارس افتتاح شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: راه اندازی این دفاتر در زندان ها موجب تسریع ارسال درخواست های قضایی زندانیان و رسیدگی به تقاضای آنها به شکل سیستمی خواهد شد.

وی اضافه کرد: دفتر خدمات قضایی به زودی در سایر زندان های فارس نیز راه اندازی خواهد شد تا شاهد تسریع روند رسیدگی به پرونده های قضایی زندانیان در زمینه اعسار و محکومیت های مالی باشیم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جمعیت کیفری فارس به عنوان یکی از استان های بزرگ کشور بیان کرد: با اجرای طرح «پایش زندانیان» از سوی قضات با استفاده از تاسیسات قانونی و اعطای تسهیلات پیش بینی شده آمار قابل زیادی از مددجویان زندان های فارس کاهش یافته است که فارس را در شمار استان های برتر قرار می دهد.

وی ضمن دیدار چهره به چهره با مددجویان بند «نسوان» زندان مرکزی شیراز عنوان کرد: شرایط خاص زندانیان این بند موجب شده تا همواره مورد توجه قضات باشند و برای آزادی مشروط با آنها همکاری بیشتری شود.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: لازم است تا به زندانیان این بند که جرائمی همچون جرائم مالی و مواد مخدر دارند با رافت بیشتری نگاه شود.

«اسحاق ابراهیمی»، مدیرکل زندان های فارس نیز در این بازدید گفت: با اجرای طرح پایش زندانیان، تا کنون چهار هزار و 650 کاربرگ تهیه و به مراجع قضایی ارسال شده است و 210 بسته توسط خیران فارس به عنوان پنجمین بسته معیشتی بین خانواده های زندانیان نیازمند توزیع خواهد شد.

کد خبر 999334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha