اهدای خون بیش از ۱۱ هزار نفر از طریق پایگاه انتقال خون گنبدکاووس/ نجات بیش از ۲۰ هزار بیمار گلستانی با اهدای خون

بنی عقیل گفت: بیش از ۱۱ هزار واحد در هشت ماهه گذشته از پایگاه اهدای خون گنبدکاووس نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: مردم عزیز استان گلستان در روزهای گذشته استقبال خوبی برای اهدای خون داشتند و این مهم باعث شده که مشکلات ما در ذخایر خونی کمتر شود.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: استقبال مردم برای اهدای خون نیاز است که به صورت مستمر باشد تا بیماران در مراکز درمانی با مشکل رو به رو نشوند.

 

بنی عقیل یادآور شد: در هشت ماهه گذشته که مردم به سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند ما بیش از 25 هزار واحد گلبول قرمز به بیماران رساندیم و بیش از 20 هزار بیمار با استفاده از این فرآورده های خونی از مرگ نجات یافتند.

 

وی گفت: بیش از چهار هزار و 500 واحد مردم در طول هشت ماهه گذشته پلاکت خون به بیماران اهدا کردند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان یادآور شد: بیشترین اهدا کنندگان ما در طیف جوانان هستند که در سنین 25 تا 40 سال قرار دارند و این گروه سنی بالغ بر 50 درصد از اهدا کنندگان خون استان گلستان به شمار می روند.

 

وی افزود: در منطقه شرق استان گلستان تنها یک پایگاه انتقال خون داریم که نیاز خون و فرآورده های خونی بیش از 9 بیمارستان را تامین می کند و تقریبا یک سوم اهدا کنندگان ما از این پایگاه اهدای خون داشتند.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: بیش از 11 هزار واحد در هشت ماه گذشته از پایگاه اهدای خون گنبدکاووس نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

 

بنی عقیل افزود: میزان اهدا کنندگان خانم در سطح استان گلستان افزایش یافته است و تقریبا 10 درصد از اهدا کنندگان ما بانوان هستند و در طول هشت ماهه گذشته دو هزار و 500 بانوی گلستانی موفق به اهدای خون شدند.

 

وی گفت: سازمان انتقال خون نسبت به بررسی بیماری های شایعه خونی مثل اچ.ای.وی اقدام می کنند و با جدیدترین و مطمئن ترین روش های آزمایشگاهی این مهم اتفاق می افتد.

 

کد خبر 999361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha