کرونا جان ۷ کهگیلویه و بویراحمدی را گرفت

یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که میانگین سن این بیماران ٧٨ سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (11 آذر)، اظهار کرد: هم اکنون 358 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد، 179 نفر مبتلای قطعی و ٣١ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: خوشبختانه به نظر می رسد روند کاهشی موارد مثبت و بستری ها آغاز شده و امیدواریم با مشارکت آگاهانه و مسئولانه مردم استان، شاهد کاهش مرگ و میر در طی یک تا دو هفته آینده باشیم.

 

یزدان پناه ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 16 هزار و 662 (83 درصد) مورد گزارش شده است.

 

وی یادآور شد: از 285 جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 46 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مربوط به کهگیلویه ( ٤٦ درصد)، گچساران ( 11 درصد)، باشت( 11 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم است از مردم شریف استان به دلیل رعایت دستورالعمل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی تشکر و قدردانی کنم.

 

یزدان پناه تاکید کرد: فرآیند تولید واکسن و یا هر داروی دیگری برای کرونا زمانبر بوده و مردم نباید به تبلیغات غیر واقعی در فضای مجازی اعتنا نکنند، زیرا اگر واکسن و یا داروی موثری کشف شود از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: فعلا تمرکز عموم مردم باید بر پروتکل های بهداشتی مثل استفاده صحیح از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات باشد، زیرا ممکن است تا رسیدن به چرخه تولید و انتشار یک دارو، آسیب های جبران ناپذیری بر جامعه وارد شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی 24 ساعت گذشته هفت بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که میانگین سن این بیماران ٧٨ سال است.

 

یزدان پناه با بیان اینکه شمار قربانیان کرونای استان به 331 نفر رسید، گفت: در واقع حدود 90 درصد مرگ و میر بیماران کرونایی افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای هستند که نیاز به مراقبت بیشتر توسط خودشان (خودمراقبتی )، سایر اعضا خانواده و نهادهای حمایتی دارند.

کد خبر 999376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha