وضعیت آبادان در بارندگی اخیر به مراتب از سایر شهرهای استان بهتر بود

موسوی با بیان اینکه وضعیت آبادان در بارندگی اخیر به مراتب از سایر شهرهای استان بهتر بود گفت: این منطقی نيست كه انتظار داشته باشيم شبكه فاضلاب، بارندگی ها و آبگرفتگی ها را دفع كند.

«سید زین العابدین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به بارندگی اخیر در شهرستان آبادان اظهار کرد: با توجه به اینکه در جغرافیای این شهرستان و شهرهای تابعه طی روزهای اخیر بیش از ۱۶۰ میلیمتر بارش را شاهد بودیم، با اقدامات پیشگیرانه اجازه ندادیم لااقل آب وارد منازل مردم شود. 

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان وضعیت این شهرستان را نسبت به شهرهای دیگر استان بهتر ارزیابی کرد و افزود: وضعیت آبادان در مقایسه به سایر شهرهای استان خوزستان كه درگير بارش باران و آبگرفتگی معابر و خیابان ها بودند بسیار بهتر است اما با این حال از وضعیت دفع آب های سطحی آبادان راضی نیستم، لذا دستگاه های متولی باید هرچه سریع تر نسبت به ترمیم حداکثری نقاط آسیب پذیر اقدامات لازم را انجام دهند تا هنگام بارندگی در معابری همچون کوی ذوالفقاری، کوی وليعصر، لاله ها، اميری و دیگر نقاط شهر شاهد تراكم آب در خيابان ها و زحمت شهروندان برای تردد نباشیم.

 

وی تصریح کرد: اینکه توقع داشته باشیم پس از بارندگی‌ های پر حجم در برخی از مناطق آبادان مثل ۳۰ متری و ۴۰ متری کوی ذوالفقاری، کوی ولیعصر، هزاری ها و دویستی ها، مرکز شهر امیری و مناطقی از این دست آبگرفتگی نداشته باشیم، با توجه به ميراث به جای مانده از دهه های گذشته و بسترهای ايجاد شده كد ارتفاعی غلط اين مناطق قابل قبول نیست؛ چراکه اساس اين مناطق بايد با كد جديد ارتفاعی تعريف شوند.

 

موسوی با بیان اینکه سالیان سال است هیچ گونه کار اساسی در این مناطق از نظر بالا آوردن ارتفاع خيابان ها صورت نگرفته اضافه کرد: شهرداری حتی اقدامات اساسی در ايجاد اصولی كانال های دفع آب های سطحی را انجام نداده، اما می پذیریم که با لایروبی مستمر و بهتر و همچنین ترمیم نقاط آسیب پذیر می توانیم نتایج بهتری را کسب کنیم.

 

وی ماموریت و ظرفیت شبكه فاضلاب آبادان را صرفا دفع فاضلاب های مسكونی، تجاری و اداری دانست و ابراز کرد: این منطقی نيست كه انتظار داشته باشيم شبكه فاضلاب، بارندگی ها و آبگرفتگی ها را دفع كند.

 

فرماندار ویژه آبادان برداشتن درب منهول های فاضلاب را غیراصولی خواند و اذعان کرد: وقتی دفع بارندگی را از شبكه فاضلاب انتظار داشته باشيم آنگاه بايد شاهد پس زدن فاضلاب در خانه های مردم باشيم لذا باید گذاشت تا فاضلاب كار عادی خودش را انجام دهد چراکه ظرفيتش در همين حد است و وظيفه شهرداری دفع آب های سطحی از طريق كانال های سطحی است نه از طريق فاضلاب.

 

وی ادامه داد: در روزهای گذشته هر جا آبگرفتگی وجود داشت، ستاد بحران و دستگاهای خدمات رسان با تمام تلاش با استقرار پمپ های مکنده نسبت به دفع آب های سطحی اقدام کردند.

 

موسوی به برخی ناهماهنگی‌ها میان ادارات در خصوص حفاری‌های ترمیمی اشاره کرد و گفت: حتی یک حفاری در سطح شهر آبادان فعلا نبايد انجام شود به جز در مواردی كه به وضعيت کنونی كمک بيشتری كند؛ در اين صورت نیز باید هماهنگی لازم بين ادارات و دستگاه‌هایی که در زیرِ زمین تاسیسات زیربنایی و عمرانی دارند صورت بگیرد. 

 

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی تمام دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آبفا، شهرداری، مخابرات، اداره گاز و اداره برق خاطر نشان کرد: نباید با سهل انگاری و حفاری های غیرکارشناسی به تاسیسات بیت المال آسیب بزنیم.

 

رئیس ستاد مدیرت بحران شهرستان آبادان از آماده باش کامل ارکان این ستاد خبر داد و اذعان کرد: تمام ارکان ستاد مدیریت بحران شهرستان آبادان در این ایام در آماده باش کامل و آماده خدمت به شهروندان عزیز هستند.

 

کد خبر 999396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha