شناسایی ۲۹ فرد مشکوک به کرونا در طرح شهید سلیمانی

بصیری مقدم به پایش ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار در قالب طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این طرح ۲۹ مورد مشکوک به کرونا ویروس شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «فرید بصیری مقدم» سه شنبه،(۱۱ آذر) در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد از ساماندهی ۱۰۰ تیم عملیاتی در قالب قرارگاه شهید سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: ۱۸ تیم تخصصی نیز به صورت حرفه ای در قالب این قرارگاه فعالیت می کنند که نسبت به نمونه گیری و درمان مبتلاین به کووید ۱۹ اقدام می کنند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه در قالب قرارگاه شهید سلیمانی غربالگری و پایش به صورت خانه به خانه انجام می شود، افزود: عملیات طرح شهید سلیمانی از ۸ آذر از منطقه باغچه سرا با همکاری سپاه و بسیج و سایر دستگاه های ذیربط آغاز شد.

 

وی به پایش ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار در قالب طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این طرح ۲۹ مورد مشکوک به کرونا ویروس شناسایی شد.

 

بصیری مقدم از مردم خواست در اجرای طرح شهید سلیمانی همکاری لازم را با دست اندرکاران طرح داشته باشند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با اشاره به بازرسی از ۳۶۸ واحد صنفی، اظهارکرد: انتظار از صاحبان واحدهای صنفی این است پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی از بستری ۶۲ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در بیمارستان شهید بهشتی آستارا خبر داد و افزود: راهروهای بیمارستان پر است و وضعیت وخیم است.

 

بصیری مقدم با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته از آذرماه ۲۳۲ مورد شبه آنفولانزا شناسایی شد، تصریح کرد: در این مدت ۱۲۵ مورد بستری مشکوک به کرونا داشتیم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا به فوت هفت فرد مبتلا به کرونا ویروس در آذرماه اشاره کرد و گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۸۷ ترخیصی داشتیم و ۱۲۰ مورد نیز نمونه گیری کووید ۱۹ انجام شد.

 

وی افزود: در این مدت ۱۳۹ مورد نمونه گیری سرپایی در مراکز بهداشت انجام و ۶۱ مورد نیز مثبت کرونا در بیمارستان داشتیم.

 

*بستری ۶۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا

«حسین احمدی» نیز در این جلسه با بیان اینکه ۶۲ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری است، افزود: از این تعداد بیمار بستری شده ۱۴ مورد آزمایش قطعی مثبت است.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی بندر آستارا با اشاره به اینکه ۳۴ بیمار متفرقه در بیمارستان بستری است، تصریح کرد: روزانه اورژانس آستارا ۳۰۰ مراجعه کننده دارد.

 

*فعالیت شبانه برخی آرایشگاه های زنانه در آستارا

«حسین ابوالحسنی» نیز در این جلسه،اظهارکرد: متاسفانه برخی اتحادیه ها همکاری لازم در رابطه با بحث محدودیت های کرونایی را ندارند.

 

رییس اتاق اصناف بندر آستارا با بیان اینکه در مرحله اول محدودیت هوشمند قلیان سراها باز بودند، افزود: باز بودن قلیان سراها باعث می شود بیماری کرونا ویروس شیوع پیدا کند.

 

ابوالحسنی با اشاره به بازرسی از ۴۲ واحد صنفی در بازار ساحلی، خاطرنشان کرد: متاسفانه در طول زمان محدودیت های اعلام شده برخی آرایشگاه های زنانه نیز شبانه به فعالیت می کردند.

 

 

کد خبر 999415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha