استانداری کرمان و قرارگاه خاتم برای ایجاد سیل بند و لایروبی رودخانه ها تفاهم نامه همکاری امضا کردند

زینی وند به تهدیدات ناشی از سیل در جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: شیب آبها به سمت روستاها است و مردم در وحشت زندگی می کنند لذا از بحث های ضروری که شروع آن فوریت دارد، مهار سیلاب ها و لایروبی رودخانه ها خصوصاً در مناطق جنوب و شرق استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، سه شنبه شب(۱۱ آذر) در نشست امضای تفاهم نامه همکاری میان قرارگاه خاتم و استانداری کرمان جهت لایروبی رودخانه ها و احداث بزرگترین سیل بند جنوب استان؛ ظرفیت های قرارگاه سازندگی خاتم را مورد توجه قرار داد و گفت: انسان گاهی فکر می کند اگر این ظرفیت عظیم به موقع ایجاد نمی شد کشور با مشکل جدی مواجه می شد.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه این ظرفیت به گونه ای است که حتی اگر بخواهد بیزینس هم کار کند با شرایط موجود کشور هیچیک از این کارها انجام نمی شود؛ افزود: این قرارگاه با احساس مسئولیت بیشتری در سراسر کشور کار می کند خاصه رویکرد آن به مسائل حیاتی و مناطق محروم قابل ستایش و تقدیر است.

 

 

وی حجم عظیم کارهای انجام شده توسط قرارگاه خاتم را هم قابل تقدیر دانست و با اشاره به اقدامات مهم این قرارگاه در استان سیستان، درخواست کرد با همان نگاه، جنوب استان کرمان هم دیده شود و وقت بیشتری برای این منطقه گذاشته شود.

 

 

زینی وند با اشاره به تهدیدات ناشی از سیل در جنوب استان گفت: شیب آبها به روستاها  است و مردم در وحشت زندگی می کنند لذا در ایجاد سیل بند و لایروبی رودخانه ها هر قدر دولت بتواند کمک می کند و هر قدر نتواند از منابع استان قابل تأمین است.

 

 

وی با بیان اینکه شهر کرمان هم به نوعی با تنش آبی مواجه است اما اخیراً سند سازگاری با کم آبی نهایی شد؛ افزود: از قرارگاه خاتم درخواست دارم پروژه های حیاتی را تعطیل نکند.

 

 

استاندار کرمان با اشاره به تفاهم نامه مذکور اظهار کرد: در این تفاهم نامه مسائل مختلف پیش بینی شد اما از بحث های ضروری که شروع آن فوریت دارد، مهار سیلاب ها و لایروبی رودخانه ها خصوصاً مناطق جنوب و شرق استان است.

 

 

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه تمهیدات خوبی دیده شده و از همه تجهیزات و امکانات استفاده می شود و قرارگاه هم تجهیزات خوبی دارد.

 

 

زینی وند گفت: 9 نقطه حادثه خیر استان در حال لایروبی است و با همکاری معادن بزرگ که هزینه هایی را تقبل کردند در حال انجام است تا باران به عنوان رحمت خدا باعث دردسر و خسارت مردم نشود.

 

 

سردار سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء هم بیان کرد: در این تفاهم نامه برای کنترل و مهار آب ها در جنوب استان که هر ساله خسارت های سنگین وارد می کند، تصمیم گرفته شد و در دستور کار قرار گرفت تا قرارگاه فعالیت خود را در استان کرمان افزایش دهد.

 

 

 

کد خبر 999416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha