تعطیلی مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در آستارا / وضعیت آستارا قرمز است

صابر با بیان اینکه از فردا ۱۲ آذر مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان آستارا تعطیل می شوند، گفت: وضعیت آستارا از لحاظ کرونا قرمز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(سه شنبه، ۱۱ آذر) در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: شهرستان آستارا با افزایش تعداد مبتلاین به کرونا ویروس از وضعیت نارنجی به قرمز تبدیل شده است.

 

فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه بر این اساس محدودیت های جدیدی در شهرستان اعمال می شود، افزود: از فردا ۱۲ آذر مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ در شهرستان آستارا تعطیل می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت های جدید بازارساحلی و اماکن تجاری سرپوشیده نیز تعطیل هستند، تصریح کرد: کارکنان ادارات و نهادهای دولتی نیز طبق مصوبات ابلاغی، در محل خدمت حضور یابند.

 

صابر گفت: مشاغل گروه یک نیز اگر دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با آنها برخورد شده و واحدهای صنفی شان پلمپ می شوند.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا ورود خودرو غیر بومی به بندر آستارا با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان را ممنوع اعلام کرد و افزود: خودروهای پلاک بومی نیز از ساعت ۲۱ شب تا چهار بامداد حق تردد در شهر را ندارند.

 

وی به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: مردم در شناسایی، قرنطینه و درمان بیماران با نیروهای بسیج و شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

 

صابر بر نظارت جدی بر رانندگان خودروهای عمومی، کافی شاپ ها، آرایشگاه های زنانه و مدارس تاکید کرد و افزود: برگزاری کلاس های خصوصی در منازل شخصی معلمان ممنوع است.

 

*طرح شهید سلیمانی طرحی کلیدی است

«کامبیز لقمانی مقدم» نیز در این جلسه گفت: در مرحله جدید محدویت های کرونایی رانندگان خودروهای برون شهری و درون شهری پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکردند و در برخی موارد نیز شاهد افزایش نرخ کرایه ها بودیم.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری بندر آستارا از اداره حمل و نقل جاده ای و سازمان حمل و نقل شهرداری خواست نسبت به بحث رعایت نکردن پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توسط رانندگان و مسافران و همچنین افزایش نرخ کرایه ها رسیدگی کنند.

 

وی با بیان ایکه طبق بررسی های صورت گرفته برخی از صنوف و کافی شاپ ها که شامل محدودیت در وضعیت نارنجی می شدند، باز بودند، تصریح کرد: برخی آرایشگاه های زنانه نیز به صورت غیرقانونی فعالیت می کردند که اتاق اصناف به این موضوع رسیدگی کند.

 

لقمانی مقدم بر رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: اگر مردم پروتکل ها و دستورالعمل ها را رعایت نکنند، شاهد وضعیت بدتری خواهیم بود.

 

معاون فرماندار بندر آستارا طرح شهید سلیمانی را کلیدی و مهم دانست و از مردم خواست در اجرای طرح همکاری لازم را داشته باشند.

 

کد خبر 999421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha