همکاری ۳۴ مسجد ری برای مبارزه با کرونا/ از تهیه کپسول اکسیژن تا توزیع آبمیوه برای بیماران کرونایی

حجت الاسلام محمدی با اشاره به هم‌افزایی ۳۴ مسجد شهرری برای مبارزه با ویروس کرونا در موج سوم این بیماری، گفت: این خدمات در محورهای محرومیت زدایی، کمک به بیماران کرونایی وکمک به کادر درمان ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام «علی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از اتحاد 34 مسجد محوری شهرری برای مبارز با ویروس کرونا در موج سوم این بیماری خبر داد و اظهار کرد: این ستاد مردمی در موج سوم شیوع کرونا با همکاری امام جمعه شهرستان، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شده و تلاش می کند در این امر تمام مسئولان را همراه کند.

 

مسئول ستاد مردمی مقابله با کرونا شهرستان ری بیان کرد: هر کدام از مساجد بر اساس نیز محلات به صورت واحد در موج سوم بیماری کرونا مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، به گونه ای که هر کدام از مساجد عضو این ستاد با احصای نیاز محله خود به مردم خدمات ارایه می دهند و در واقع  مساجد ظرفیت و توانمندیشان را در موج سوم بحران کرونا به میدان آورده اند و دیگر مساجد نیز از ظرفیت این مساجد استفاده می کنند.

 

 

 

امام جماعت مسجد فاطمةالزهرا(س) شهرری خاطر نشان کرد: رویکرد فعالیت‌های این ستاد به این شکل است که یک اتاق وضعیت،رصد و بررسی فعالیت‌های مساجد در مسجد فاطمه الزهرا(س) تشکیل داده ایم و به صورت روزانه این موضوع بررسی قرار می گیرد که اگر مسجدی در خدمت رسانی فعال نشده و در زمینه‌ای دچار مشکل بود به سرعت آن را رفع کند.

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال محله ای که در آن فقر بسیار است، در بحث محرومیت زدایی فعالیت می کند و مسجد دیگری نیز معین محلات در زمینه ضدعفونی معابر و خیابان ها شده است. همچنین مسجدی  پویش دعا، مناجات و قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه در مساجد و در خانه شهدا را پیگیری می کند.

 

 

 

 

حجت الاسلام محمدی افزود: مسجد ابراهیم خلیل(ع)، مسجد محوری در زمینه تهیه آبمیوه است که روزانه 300 بطری تولید می کند و دیگر مساجد نیز در صورتی که در این زمینه ظرفیتی دارند، به کمک این مسجد می آیند و یا مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در موج سوم این بیماری در طبخ روزانه سوپ فعالیت می کند و با شناسایی بیماران کرونایی در منطقه و به بیماران بیمارستان ها سوپ ارسال می کند.

 

مسئول ستاد مردمی مقابله با کرونا شهرستان گفت: همچنین گروه جهادی مسجد المهدی در بحث کمک به کادر درمان بیمارستان های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی کمک رسانی می کند.

 

 

 

 

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه این ستاد دارای ستادهای محلی به عنوان زیرمجموعه‌های خود است که هرکدام مساجد بسیاری را زیر پوشش دارند، اضافه کرد: به عنوان مثال مساجد با خیرین هماهنگ می‌کنند تا کپسول اکسیژن و یا بسته ارزاق تهیه کنند.

 

 

مسئول ستاد مردمی مقابله با کرونا ری در پایان تصریح کرد: با رایزنی‌های انجام شده با یک خیریه و به همت یکی از مساجد عضو این ستاد قرار است، به زودی یک هزار بسته معیشتی و ارزاق در سطح شهرستان ری توزیع شود.

 

اتحاد مساجد ری علیه کرونا / برکات یک هم‌افزایی 8

 

 

کد خبر 999431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha