ایستگاه رادیویی کشور موریتانی برای مقابله با گفتمان نفرت و افراط گرایی

موریتانیا از راه اندازی یک ایستگاه رادیویی تخصصی فرهنگی جدید برای مقابله با گفتمان نفرت و افراط گرایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از النعیم نیوز، «محمد الشیخ سیدی محمد» مدیرکل شبکه رادیویی موریتانی گفت: ایستگاه رادیویی تخصصی فرهنگی جدید برای مقابله با گفتمان نفرت و افراط گرایی راه اندازی شد.

 

سیدی محمد افزود: هدف از راه اندازی این رادیو تقویت مهارت ها و توانایی های جوانان و استفاده از آن به منظور رسیدن به راه حل هایی برای مبارزه با چالش های جرایم سازمان یافته و مقابله با گفتمان نفرت و افراط گرایی است.

 

وی ادامه داد: این رادیوی فرهنگی جدید امکان مقابله با افراط گرایی و تندروی، حرکت های تکفیری و ویرانگر،خطر بی ثباتی، گسترش ناگهانی با بلایایی آب و هوایی و بیمارهای اپیدمی و رشد گفتمان انزجارطلبی و نفرت براساس رنگ، فرقه و طبقه اجتماعی را فراهم خواهد کرد.

 

موریتانی یکی از پروسعت‌ترین کشورهای آفریقای غربی به شمار می آید. این کشور پل ارتباطی بین شمال و غرب آفریقاست. 96 درصد از جمعیت چهار میلیون و 650 هزار نفری موریتانیا را مسلمانان تشکیل می دهند.  بیشتر جمعیت مسلمان در این کشور اهل تسنن هستند. اما آمار دقیقی از تعداد شیعیان موریتانی در دست نیست. بسیاری از شیعیان به دلیل کثرت جمعیت اهل تسنن، مذهب خود را ظاهر نمی کنند. موریتانی در 28 نوامبر 1958 میلادی نوع حکومت خود را جمهوری اسلامی موریتانی اعلام کرد.

کد خبر 999512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha