تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد مهم ترین رویکرد طرح « ایران قوی» است

ابدالی پور با اشاره به فعالیت ۴۰۸ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان، گفت: طرح ملی « ایران قوی» با رویکرد تقویت فعالیت کانون های مساجد راه اندازی شده است.

«محمد ابدالی پور» در گفتگو و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد ، اظهار داشت: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی و متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافت و این برنامه ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده است اند تا بیش از 2500 کانون مسجدی اجرا شد.

 

مدیر استاد کانون های هنری هنری مساجد لرستان افزود: طرح ملی «ایران قوی» چند برابر قبل از سوی ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد معرفی و رونمایی شده است.

 

وی بیان کرد: در این طرح در قالب متنوع ترین تجربه ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، فعالیت سالم، تولید و اشتراک محتوا ، هماهنگی و انسجام فعالیت فرهنگی هنری مساجد کشور دارد.

 

ابدالی پور بیان کرد: ایران قویاً مبتلا به اقتدار روز و توانایی و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت های مبتلایان کانون می شود و استفاده از آن را از طریق رسانه و فناوری های جدید انجام می دهد.

 

وی ادامه داد: ستاد کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور ، طی دومین سال برگزاری رویداد فهما (فرهنگ و هنر مسجد ایران) با ارائه طرح ملی ایران قوی، بستر جریان سازی این گفتمان را در میان مردم به ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد و زمینه رقابت سالم بچه های مسجد را در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی انجام داده است.

 

ابدالی پور اذعان داشت: ایران قوی با بسترسازی برای مشارکت و نقش آفرینی، فعالیت سالم، تولید و اشتراک محتوا ، هماهنگی و انسجام فعالیت های فرهنگی هنری مساجد کشور ، تحکیم مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد است.

 

وی ادامه داد: در این راستا استعدادیابی تشخیص و توانمندسازی استعداد فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی ، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیه، امید و تلاش برای تأثیر و هدف قرار دادن بچه های مسجد در فضای مجازی دنبال می کند.

 

ابدالی پور با اشاره به محورهای طرح ملی ایران گفت: «قرآن و سیره اهل بیت (ع)» با زیرمجموعه جهانی نظریه فرهنگ ولایت مداری ، سبک زندگی ایرانی - اسلامی ، داستان های قرآنی ، بزرگداشت مناسبت های مذهبی ، نماز ، امر به معروف و معروف است نهی از منکر ، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» با زیرمجموعه ای مانند نقش مسجد در خودسازی ، نقش مسجد در جامعه پردازی ، نقش زنان مسجدی در تقویت شدن اسلامی ، دو محور این طرح را تشکیل می دهد.

 

وی با بیان اینکه شما اطلاع رسانی می کنید درباره این طرح از سال 19 مهرماه آغاز شده است ، اظهار کرد: بازهم زمانی که آن را انجام دهید هفته دفاع مقدس تا میلاد حضرت زهرا (س) در سطح کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور است.

 

ابدالی تصویب کرد: بعد از اتمام مهلت شرکت، نیمه دوم دی ماه تا بهمن ماه فرآیند استفاده و داوری آثار صورت گرفته و آئین های اختیاری و معرفی برترین طرح های 18 اسفندماه ، اگر با سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شود ، انجام می شود.

 

مدیر استاد کانون های هنری هنری مساجد لرستان ، با بیان اینکه این طرح در قالب سه شب «فرهنگ» ، «هنر» و «نوآوری» اجرا می شود ، گفت: ذیل این شبستان ها 12 رواق تعریف شده که در طرح ملی ایران قوی هر یک از آنها توسط استانی معین راهبری می شوند.

 

ابدالی پور ، با اشاره به فعالیت ۴۰۸ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان لرستان ، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مسجد در رویداد ملی فهما با ثبت فعالیت ها و برنامه های خود کارنامه درخشانی دارند.

 

کد خبر 999538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha