هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن می‌میرد

مقامات یمنی زنگ خطر را در مورد وخیم تر شدن بحران انسانی در نتیجه جنگ و محاصره عربستان سعودی علیه این کشور فقیر عربی به صدا درآورده و گفته اند که هر ۱۰ دقیقه یک کودک در یمن می میرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، مقامات یمنی زنگ خطر را در مورد وخیم تر شدن بحران انسانی در نتیجه جنگ و محاصره عربستان سعودی علیه این کشور فقیر عربی به صدا درآورده و گفته اند که هر 10 دقیقه یک کودک در یمن می میرد.

 

وزارت بهداشت یمن روز سه شنبه این هشدار را صادر کرد و گفت کمبود بودجه کمک ها اوضاع بشردوستانه در یمن را تشدید می کند.

 

طبق گزارش سازمان ملل ، میزان سوءتغذیه حاد در میان کودکان یمنی زیر پنج سال بالاترین میزان ثبت شده است. ماه گذشته ، سازمان ملل هشدار داد كه یمن در معرض خطر قریب به اتفاق قحطی است كه جهان طی دهه ها شاهد بوده است.

 

همچنین روز سه شنبه ، سازمان ملل متحد بر ضرورت آتش بس در یمن تاکید كرد و هشدار داد كه تجاوز به رهبری عربستان سعودی طی شش سال گذشته 233000 نفر در این كشور فقیر عربی جان خود را از دست داده است.

 

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در گزارشی گفت: این تعداد تاسف آور و غیرقابل قبول است. براساس این گزارش ، یمن در حال حاضر با بدترین بحران انسانی در جهان روبرو است و بیش از 80درصد از ساکنان آن به کمک و حمایت بشردوستانه نیاز دارند.

کد خبر 999553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha