هنرمندان بیجاری تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند

عباس محمدمرادیان گفت: همه هنرمندان برای عضویت در طرح صندوق اعتباری هنرمندان و بهره‌‌مندی از شرایط و مزایای این صندوق دعوت شده و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

عباس محمدمرادیان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اظهار داشت: بسیاری از هنرمندان بیجاری سال‌ها در یک رشته تجربه و سابقه کار دارند ولی از مزایای بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی و عمر بی نصیب بوده حتی از خدمات صندوق اعتباری هنرمندان هم استفاده نمی‌کردند.

 

وی افزود: با تسهیل شرایط عضویت در صندوق اعتباری هنرمندان و دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار از هنرمندان خوش آوازه دیار گروس، در حال حاضر ۹۵ نفر از این قشر فرهنگی و هنرمند در صندوق اعتباری هنرمندان عضویت دارند و ۳۵ نفر هم بیمه تامین اجتماعی شده و از خدمات آن بهره‌مند هستند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هنرمندان به علت درآمد کم، از هر نوع بیمه حمایتی و تکمیلی بی بهره بودند، تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که این افراد داشتند، بی اطلاعی از خدمات حمایتی فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرها و مراحل سخت ثبت نام در صندوق بود که با تسهیل در عضوگیری این مشکل کاهش یافته است.

 

محمدمرادیان یادآور شد: این نهاد فرهنگی با دعوت چهره به چهره و تلفنی، موفق شد هنرمندانی که سال‌ها در این دیار هنر پرور لحظات شادی را برای مردم خلق کردند و این روزها به علت شرایط ویژه کرونایی خانه نشین شده و منبع درآمدی ندارد، در صندوق اعتباری هنرمندان عضو کرده تا از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

 

وی اضافه کرد: از ۹۵ هنرمند عضو صندوق،  ۴۵ نفر از ابتدای امسال عضو شدند که ۲۵ نفر آنها در حال حاضر دارای بیمه تامین اجتماعی بوده و از حمایت های صندوق هنرمندان که ویژه ایام کرونایی است نیز استفاده خواهند کرد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بیجار ادامه داد: هشت نفر از هنرمندان میانسال بیجاری که دوران جوانی خود را صرف زنده نگهداشتن هنرهای قدیمی و سنتی دیار گروس کردند نیز با عضویت در این صندوق و تسهیل در شرایط آن، از مزایای مستمری بهره مند شدند.

 

 

کد خبر 999616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha