دبیرخانه دائمی نهضت جنگل تشکیل شود

عاقل منش همزمانی یکصدمین سال شهادت میرزاکوچک خان جنگلی با سال ۱۴۰۰ را بهانه ای برای تشکیل دبیرخانه دائمی نهضت جنگل دانست و خواستار تشکیل این دبیرخانه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورا که امروز(چهارشنبه، ۱۲ آذر) برگزار شد، «محمدحسن عاقل منش» با گرامیداشت نهضت جنگل و همزمانی یکصدمین سالگرد شهادت میرزاکوچک خان جنگلی در سال آینده اظهار کرد: سال آینده یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی را در سال ۱۴۰۰ در پیش رو داریم که این همزمانی بهانه خوبی است که با تشکیل دبیرخانه دائمی در این‌باره پیرامون شناخت و معرفی هر چه بیشتر نهضت جنگل اقدام کنیم. 


عضو شورای شهر رشت افزود: تشکیل دبیرخانه دائمی، گامی موثر برای شناخت درست و هر چه بیشتر نهضت جنگل و میرزاکوچک خان جنگلی به هموطنان خواهد بود.


در همین راستا، رییس کمیسیون فرهنگی شورا از تدوین پیش‌نویس اساسنامه نخستین دبیرخانه رشت پژوهی خبر داد و گفت: اساسنامه این دبیرخانه در قالب یک پیش‌نویس تهیه و در اختیار تمامی همکاران شورایی قرار گرفته است.


«فرهام زاهد» افزود: اساسنامه دبیرخانه رشت پژوهی، پس از دریافت پیشنهادهای تکمیلی و جمع‌بندی تدوین نهایی شده و به اطلاع شهروندان می‌رسد.

 

در ادامه این جلسه، عضو شورای رشت خواستار اقدام سریع‌تر شهرداری درباره خرید بنای میراثی دانشسرا شد. 


طرح خرید بنای میراثی دانشسرای رشت در جلسه پیشین شورا با امضای ۹ رای با دو فوریت تصویب و به شهرداری ابلاغ شد.

 

«بهراد ذاکری »در این باره گفت: با توجه به حساسیت‌هایی که پیرامون ساختمان دانشسرا ایجاد شده و فشار و دغدغه افکار عمومی موجب تدوین طرح خرید بنا از سوی شهرداری شده و با اذعان به اینکه سقف بنا در حال ریزش است لذا انتظار می رود شهردار رشت هر چه سریع‌ تر موضوع خرید ساختمان دانشسرا را تعیین تکلیف کند.

کد خبر 999726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha