راه اندازی ایستگاه هواشناسی در حیران آستارا

دادرس از راه اندازی ایستگاه هواشناسی در منطقه حیران شهرستان آستارا خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «محمد دادرس» امروز(چهارشنبه، ۱۲ آذر) در جمع خبرنگاران اظهارکرد: دریافت اطلاعات و داده های هواشناسی از ارتفاعات ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ متر برای پیش بینی ها بسیار حائز اهمیت است و می تواند در صحت پیش بینی ها موثر باشد.

 

مدیر کل هواشناسی گیلان با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی در منطقه حیران آستارا راه اندازی می شود، افزود: به همین منظور زمینی در اختیار اداره کل هواشناسی قرار گرفته و تاکنون ۳۰۰ میلیون تومان برای زیرساخت های این ایستگاه هزینه شده است.

 

وی با اشاره به اینکه دیواره سازی ایستگاه و ساخت پلتفرم و احداث دکل نیز انجام شده است، تصریح کرد: بخشی از این ایستگاه خودکار مجهز به هفت سنسور برای پایش پارامترهای دما، رطوبت، فشارهوا، تشعشع خورشیدی، سمت و سرعت باد و میزان بارندگی است.

 

دادرس گفت: ایستگاه هواشناسی حیران با اعتباری بالغ بر حدود ۷۰۰ میلیون تومان راه اندازی می شود و قسمتی از اعتبار که ۳۰۰ میلیون تومان بود، تامین شد و از اعتبارات شهرستانی ۲۳۰ میلیون تومان برای این ایستگاه تامین شده و مابقی اعتبار نیز از منابع استانی و ملی تامین می شود.

 

مدیر کل هواشناسی گیلان تصریح کرد: اگر تامین برق ایستگاه هواشناسی انجام و قطعات مورد نظر نیز تامین شود تا پایان سال شاهد راه اندازی ایستگاه هواشناسی حیران خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه ورود سیستم های هواشناسی گیلان از منطقه غرب استان و حیران است، اظهارکرد: ان شاء الله بتوانیم با راه اندازی ایستگاه حیران و مکمل با ایستگاه آستارا، پیش بینی های صحیح تر و سریعتری داشته باشیم.

 

دادرس با اشاره به اینکه براساس پیش بینی ها در ماه های آذر، دی و بهمن ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش بارندگی نسبت به بلند مدت را شاهد خواهیم بود، خاطرنشان کرد: این بارش ها در مناطق غربی گیلان بیشتر نیز می تواند باشد.

کد خبر 999742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha