۹۴۲ کردستانی براثر کرونا فوت شده‌اند

فرزین رضاعی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۹۴۲ کردستانی بر اثر این ویروس در استان فوت شده‌اند.

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان با اشاره به مرگ چهار بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته در استان اعلام کرد: تاکنون آمار فوت شدگان براثر بیماری کرونا در استان به 942 نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به شناسایی 151 بیمار جدید مبتلا به کرونا ویروس در 24 ساعت گذشته، افزود: در حال حاضر 463 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

وی آمار بستری بیماران مبتلا به کرونا در سنندج را 294 نفر، سقز 31 نفر، مریوان 36 نفر، قروه 32 نفر، بیجار 14 نفر، کامیاران 17 نفر، دیواندره 14 نفر، بانه 21 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد 2 نفر اعلام کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین از بستری 91 نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش ویژه (آی‌سی‌یو) بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: 972 نفر تا به حال بر اثر کرونا فوت شده‌اند که تمامی فوتی‌های ناشی از کرونا به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 354 نفر در سنندج، 168 نفر در سقز، 65 نفر در قروه، 63 نفر در کامیاران، 80 نفر در بانه، 56 نفر در دیواندره، 44 نفر در بیجار، 93 نفر در مریوان، 16نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد در اثر ابتلای به کرونا جان‌ باخته‌اند.

 

وی از شهروندان خواست همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه‌ خانگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 999743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha