توکل به خدا یکی از وظایف مؤمنین در برابر بلا و گرفتاری است

حجت‌الاسلام حرزاده مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان یزد گفت: توکل به خدا یکی از وظایف مؤمنین در برابر بلا و گرفتاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان یزد در نشست مجازی و زنده قرار هشتم گفت: یکی از مهمترین وظایف مؤمنین در برابر بلا و گرفتاری‌ها توکل به خداوند است.

حجت‌الاسلام مهدی حرزاده شیوع بیماری کرونا را بلا و گرفتاری عمومی دانست و اظهار داشت: یکی از علل ایجاد بلا و گرفتاری آزمایش الهی است و زمانی که بلا و گرفتاری عمومی می‌شود باید توسل و استغفار هم عمومی‌ شود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان یزد با اشاره به اینکه هر فردی باید دعا و استغفار را از خودش شروع کند، عنوان کرد: زمینه این دعا و توسل را می‌توان از سوی معلمان دینی، افراد مذهبی و متدین مانند خادمیاران امام رضا (ع) فراهم کرد.

حرزاده ادامه داد: وظایف مؤمنین در برابر بلا و گرفتاری‌ها، توکل به خداوند، تسلط و مدیریت بر خود و کمک به آسیب دیدگان است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان یزد بیان کرد: خداوند متعال افراد را به وسیله گرفتاری آزمایش می‌کند و شاید این بلا نتیجه اعمال انسان‌ها در دنیا باشد.

وی با اشاره به تأثیر دعا در رفع بلا و زندگی انسان گفت: در بعض از مواقع با کمترین دعا چیزی که برای بنده مقدر شده است تغییر می‌کند. برای نمونه خادمیاران رضوی می‌تواند هر شب در ساعت 20 از روی اخلاص صد مرتبه ذکر شریف استغفرالله را برای رفع بیماری کرونا تلاوت کنند.

 حرزاده با اشاره به راه‌های دیگر رفع بلا و گرفتاری، افزود: صدقه دادن، توسل به آبروداران درگاه خدا و غفلت نکردند از اقدامات معنوی در جهت دفع بلاها چرا که جان و روح مادیات در گروه توجه به معنویات و ریشه همه آنها توسل و استغفار است.

کد خبر 999753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha