معلولیت محدودیت نیست

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، گفت: اجتماع نیازمند حضور معلولان است بسیاری از معلولان به رشد علمی، معنوی رسیده و در مؤسسات علمی، فرهنگی و خدماتی حضور فعال دارند واین نشان دهنده این است که معلولیت محدودیت نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین «سیداحمدرضا شاهرخی»، امروز(12آذر) در دیدار با رئیس و جمعی از انجمن حمایت از حقوق معلولان به مناسبت فرارسیدن روز معلول که در بیت امام جمعه خرم آباد برگزار شد، اظهر داشت: خداوند در آفرینش انسان ها ظرفیت ها و استعداد هایی قرار داده است که به روح و حقیقت انسان ها بر می گردد و گاهی ظرفیت ها و توانایی هایی در میان جامعه معلولان وجود دارد که ممکن است در میان افراد سالم وجود نداشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه معلولیت نقص انسانی نیست، افزود: معلولیت نقص جسمی است و به معنای ضعف در وجود انسان نیست.

 

 وی به موفقیت برخی معلولان اشاره و عنوان کرد: بسیاری از معلولان به رشد علمی، معنوی رسیده و در مؤسسات علمی، فرهنگی و خدماتی حضور فعال دارند و نشان دهنده این است که معلولیت محدودیت نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اجتماع را نیازمند حضور معلولان خواند و بیان کرد: معلولان با تکیه بر توانایی و استعدادهایی که در زمینه های مختلف دارند، می توانند در جامعه نقش آفرین باشند.

 

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی قوانین بسیار خوبی برای معلولان در رابطه با تسهیلات شغلی، استفاده از اماکن ورزشی، تأمین خدمات توان بخشی و حمایت از معلولان و مناسب سازی اماکن اداری و عمومی مصوب شده است، عنوان کرد: این اقدام نیازمند پیگیری انجمن های حمایت از معلولان است.

کد خبر 999787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha