اهتمام ویژه منابع طبیعی گیلان در پیشبرد طرح‌های زراعت چوب و حفاظت از جنگل‌های هیرکانی

اختری اهتمام ویژه منابع طبیعی گیلان در پیشبرد طرح‌های زراعت چوب و حفاظت از جنگل‌های هیرکانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۳ نهالستان تخصصی گیلان به تولید قلمه‌ها یا نهال‌های زراعت چوب اختصاص یافته است.

«میرحامد اختری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان در راستای عملیاتی شدن شعار سال برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است اظهار داشت: پیشبرد طرح‌های زراعت چوب با استفاده از مشارکت‌های مردمی از جمله سیاست‌هایی است که بر روی آن متمرکز شده‌ایم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با ابلاغ رئیس سازمان، یکسری پروژه‌‌ها را در دست اجرا داریم که در راستای همین شعار جهش تولید تدوین شده و یکی از محوری‌ترین این طرح‌های 9 گانه هم زراعت چوب محسوب می‌شود.

 

اختری زراعت چوب را یکی از اولویت‌های اصلی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خواند و تصریح کرد: در همین راستا به مردم هم اعلام کردیم که برای کمک به آن‌ها آمادگی داریم به ویژه در بحث اعطای تسهیلات البته این منابع هرچند که ناچیز است اما بخش عمده‌ای از آن به استان گیلان گسیل شده است.

 

وی توزیع نهال رایگان را یکی دیگر از برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کرد و افزود: امسال می‌توانیم چیزی حدود 500 هزار عدد نهال مشارکتی که تولید شده قسمت عمده آن را در اختیار مردم قرار بدهیم از طرفی 3 نهالستان تخصصی استان گیلان را کلا به بحث تولید قلمه‌ها یا نهال‌های زراعت چوب اختصاص دادیم. 

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به اینکه چنین اقداماتی موجبات تشویق مردم برای استقبال از زراعت چوب را فراهم می‌کند افزود: علاوه بر این‌ها حرکت‌های مذکور باعث می‌شود که پروژه‌های زراعت چوب شکل بگیرند و امیدواریم در 6 تا 7 سال آینده با تداوم زراعت چوب نگاه‌ها از قاچاق چوب و نابودی جنگل‌های هیرکانی خارج شود.

 

اختری از اهتمام ویژه منابع طبیعی استان گیلان در پیشبرد طرح‌های زراعت چوب با توجه به اهداف تشریح شده سخن گفت و یادآور شد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم در سال‌های آینده هم بحث تسهیلات بانکی و هم نهالستان‌ها را برای زراعت چوب در استان گیلان گسترش بدهیم تا نهال‌های بیشتری به شکل رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

کد خبر 999795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha