انتشار ۸ عنوان کتاب توسط مرکز تخصصی صحیفه سجادیه/ برگزاری دوره های تربیت مربی صحیفه سجادیه

حجت الاسلام والمسلمین کفیل با اشاره به فعالیت های مرکز تخصصی صحیفه سجادیه از انتشار ۸عنوان کتاب پیرامون دعاهای صحیفه سجادیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «صادق کفیل» در مراسم رونمایی از کتاب «حلال مشکلات» شرحی بر دعای هفتم صحیفه سجادیه  که با حضور امام جمعه  در سالن محراب حرم حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد گفت: مرکز تخصصی صحیفه سجادیه حدود 4 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه ادامه داد: در این مدت دو دوره تخصصی یکساله برگزار شده است  و کسانی که دوره آموزشی تربیت مربی صحیفه سجادیه را گذرانده اند دارای مدرک تحصیلی سطح 3  و 4 حوزه علمیه هستند.

 

وی  با بیان اینکه دوره های تخصصی به تربیت مربی تبدیل شده است افزود: این دوره ها در قالب آموزش های 60 ساعته و با حضور اساتید مجرب و مطرح حوزه برگزار می شود.

 

                                      

 

کفیل همچنین به دوره های کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: این دوره ها به صورت دوره های 16 ساعته برگزار می شود که به اهمیت دعا، جایگاه دعا و...می پردازد که در نهایت تبدیل به دوره های مجازی شده که درقالب فایل های 8 دقیقه ای آماده شده تا به راحتی قابل استفاده باشد.

 

رییس مرکز تخصصی صحیفه سجادیه همچنین به گام دوم این مرکز اشاره کرد و گفت: پژوهش گام دوم ما در این مرکز است که تا کنون 8 عنوان کتاب به چاپ رسیده است که کتاب «حلال مشکلات» شرحی بر دعای هفتم صحیفه سجادیه  هشتمین عنوان است.

 

وی یادآور شد: 54 عنوان کتاب پیش بینی شده است تا در شرح دعاهای صحیفه تالیف و منتشر شود.

 

آیت الله سعیدی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه بسیاری از تعلیم های ائمه(ع) در قالب دعا مطرح شده است که باهدف رشد ما صورت گرفته است گفت: دعا های ائمه (ع)بر دوقسم است .

 

                               

 

وی افزود: بخش اول دعاهای خاصی است که دستیابی به آن امکان ندارد چرا که بین این بزرگواران و خدای خود بوده است اما بخش دوم که در قالب ادعیه مطرح شده است همان بخشی است که رشد ما در آن است و باهدف تعلیم ما بوده است.

 

امام جمعه قم در ادامه با تقدیر از فعالیت های انجام شده در خصوص صحیفه سجادیه گفت: تلاش تان این باشد که کتاب های منتشر شده به صورت منظم و در قالب مجموعه منتشر شود تا برای مخاطبین سهل الوصول تر باشد.

کد خبر 999817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha