تسهیلات کرونایی به بیش از هزار طرح در آستارا پرداخت شد

صابر گفت: تسهیلات کرونایی به یک هزار و ۱۲۷ طرح در شهرستان آستارا پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«عباس صابر» امروز(پنج‌شنبه، ۱۳ آذر) در جلسه کمیسیون کارگران که در محل سالن اجتماعات شماره یک فرمانداری برگزار شد، اظهارکرد: در ایام کرونا ویروس یکهزار و ۷۱۳ نفر متقاضی دریافت بیمه بیکاری در شهرستان آستار بودند.

 

فرماندار بندر آستارا افزود: از این تعداد متقاضی، یکهزار و ۳۱۳ نفر مشمول قانون بیمه بیکاری شده و بیمه خود را دریافت کردند.

 

وی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه بیمه بیکاری در ایام کرونا ویروس، ۱۴ دسته مشاغل آسیب پذیر شناسایی شد، تصریح کرد: به یکهزار و ۱۲۷ طرح متشکل از یکهزار و ۲۷۹ نفر تسهیلات کرونایی به کارفرمایان پرداخت شد.

 

صابر گفت: میزان تسهیلات پرداختی به کارفرمایان ۱۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان بود.

 

عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه در این مدت به علت آسیب های وارده به مشاغل آسیب پذیر تحت تاثیر بیماری کرونا، ۲۱۰ درخواست مراجعه کارگران به دلیل تعدیل نیرو و معرفی به بیمه بیکاری ارسال شد، افزود: با ارائه خدمات و پیگیری ‌ها تلاش داریم مشکلات آنها را برطرف کنیم.

 

وی تصریح کرد: ۴۰ نفر از کارگران را از بیکاری خارج کرده و به کار خود برگرداندیم.

 

صابر از سرگرفتن فعالیت ۶ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد در شهرک صنعتی آستارا خبر داد و افزود: ۲۵ نفر در این واحدها مشغول به کار شدند.

 

وی بر اختیار گذاشتن ابزارهای لازم برای کارگران تاکید کرد و گفت: استانداردهای لازم باید در کارگاه ها رعایت و کارگران نباید از این جهت آسیب ببینند.

 

فرماندار بندر آستارا خاطرنشان کرد: گشت های هفتگی در ایام کرونا ویروس در روز پنجشنبه هر هفته از کارگاه‌ های تولیدی شهرستان آستارا انجام می شود.

کد خبر 999931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha