نرخ معلولیت در بندرترکمن و آق قلا بیشتر از شهرهای دیگر گلستان

حسینی گفت: در استان گلستان بیش از ۴۹ هزار معلول وجود دارد و بیشترین میزان معلولیت مربوط به شهرستان های بندرترکمن و آق قلا است.

«سید مهدی حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در استان گلستان بیش از 49 هزار معلول وجود دارد و بیشترین میزان معلولیت مربوط به شهرستان های بندرترکمن و آق قلا است.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان بابیان اینکه هنوز دلیل اصلی بالا بودن میزان معلولیت در شهرهای بندرترکمن و آق قلا مشخص نیست، ادامه داد: در سطح استان بیشترین معلولیت مربوط به معلولیت های جسمی و حرکتی است که بالغ بر 19 هزار نفر دچار این عارضه هستند.

 

حسینی تاکید کرد: بخشی از این معلولیت های جسمی و حرکتی مربوط به تصادفات و انتقال مجروح تصادفات به بیمارستان ها است و برای اینکه این انتقال مجروحان تصادفات امن باشد در این راستا نشست های مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار کردیم.

 

وی یادآور شد: با توجه به افزایش قیمت ها اقدامات حمایتی ما تنها بخش کوچکی از هزینه های معلولان را جبران می کند و بهزیستی به صورت مستمر و یا غیرمستمر به معلولان کمک هایی را انجام می دهد که بخشی از آنها در حوزه توانخواهی است.

 

مدیرکل بهزیستی گلستان متذکر شد: کمک هزینه های خربد ویلچر معمولی و برقی، سمعک،  حمایت برای کشت حلزون، اعصا، پای مصنوعی و غیره حمایت هایی است که بهزیستی در حوزه توانبخشی به معلولان انجام می دهد.

 

 حسینی تصریح کرد: 369 نفر از معلولان در سطح دانشگاه های استان در حال تحصیل هستند که کمک هزینه تحصیلی به این معلولان از سوی بهزیستی انجام می شود.

 

کد خبر 1000100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha