طرح راهبردی لغو ‌تحریم ها اولین گام در مقابل ترور دانشمند هسته ای کشور است

حجت‌الاسلام عادل پور طرح اقدام راهبردی لغو ‌تحریم ها را اولین گام در مقابل ترور ناجوانمردانه دانشمند هسته ای کشور دانست و گفت: اجرای این طرح پاسخی بسیار محکم در برابر زیاده خواهی و اقدامات خصمانه دشمنان است و قطعا محاسبات آنها را برهم خواهد زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام محمد جواد عادل پور» ظهر امروز (جمعه ۱۴ آذر) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه خرمشهر، ضمن سفارش به تقوای الهی، حادثه ترور ناجوانمردانه و ظالمانه دانشمند هسته ای و مجاهد عرصه علم و عمل کشور را محکوم کرد و اظهار کرد: این اقدام جنایتکارانه بیانگر عمق دشمنی و کینه دشمنان است که آنها تا به چه اندازه نسبت به جمهوری اسلامی، این نظام مقدس و مردم این سرزمین کینه به دل دارند و نمی توانند پیشرفت های ایران اسلامی را ببینند و تحمل کنند و به سراغ دانشمندان و علمای ما می روند و آنها را ترور می کنند.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه کسی که دانشمندی را ترور می کند با اصل و پیشرفت ملت دشمنی دارد افزود: بیش از ۴۰ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد شاهد پیشرفت های چشمگیر و شگفت انگیزی در کشور بودیم که توسط دانشمندان و جوانان این ملت ایجاد شده است، دشمنان ترس دارند که سایر ملت های آزاده به ویژه کشورهای منطقه ملت سرافراز ایران را الگوی خود قرار دهند که این اتفاق بعضا در برخی از کشورهای منطقه افتاده است.

 

وی با اشاره به اینکه حذف دانشمندان ما خسارت بسیار سنگینی است و ما نیز باید از سرمایه های اسلام مراقبت و صیانت کنیم، اما ترور و حذف دانشمندان ما نمی تواند جلوی حرکت جمهوری اسلامی را بگیرد و این حرکت مستمر خواهد بود اضافه کرد: از ابتدای تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی تا امروز شاهد ترورها و حذف علما، دانشمندان، رجال سیاسی و انسان های بسیار موثر در ابعاد مختلف بوده ایم لذا دشمنان نتوانستند هیچ خللی در این حرکت ایجاد کنند. 

 

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه دشمن به ضعم خود می خواهد جمهوری اسلامی و ملت ما را تسلیم و به زانو در بیاورد ابراز کرد: همیشه عکس این مسئله بوده و ملت ما در برابر هر اقدام خصمانه دشمنان مصمم تر، متحدتر، منسجم تر، مقتدرتر و قوی تر شده و این تجربه است اما احمق ها نمی فهمند و حماقت می کنند.

 

وی در بخشی از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب در خصوص شهادت دانشمند هسته ای کشور تکلیف را روشن کردند و گفتند باید از جهت فنی و علمی راه شهید ادامه پیدا کند و هم آمران و عاملان این جنایت می بایستی مجازات شوند.

 

امام جمعه خرمشهر مثلت غربی، عبری و عربی را آمران شهادت ناجوانمرانه پدر هسته ای جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: شواهد و بلکه اعترافات بر این موضوع صحه می گذارد که آمران خارج از کشور بودند و عاملان که جریان نفوذ هستند، برخی ها متاسفانه در کشور ما نفوذی اند که باید شناسایی و به اشد مجازات برسند.

 

وی با بیان اینکه مجازات آمران و عاملان این اقدام تروریستی قطعی است اضافه کرد: هم مقام معظم رهبری، هم مردم و هم ارکان نظام مجازات آنها را می خواهند، لذا مسئله مجازات امری قطعی خواهد بود و هیچ کسی نمی تواند در این زمینه صحبت کند چرا که امری متفق علیه و امنیت کشور متوقف به آن است؛ مجازات باید حساب شده و بازدارنده باشد و می بایست به گونه ای انجام شود که هم محاسبات دشمن را برهم بزند و هم اینکه جرات تجری بار دیگر را به دشمن ندهد.

 

حجت الاسلام ادل پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب طرح اقدام راهبردی لغو ‌تحریم ها اذعان کرد: این طرح از سوی مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب نمایندگان مجلس و تائید شورای نگهبان رسید، لذا این طرح به عنوان قانون به دولت ابلاغ شده و دولت را مکلف و ملزم می کند در مهلتی سه ماهه به طرف های غربی مذاکره کننده در برجام در صورت عمل نکردن به تعهدات، فعالیت های هسته ای غنی سازی ۲۰ درصد را از سر بگیرد و اجرای پروتکل های الحاقی را متوقف کند.

 

وی با بیان اینکه غربی ها تاکنون به هیچ از یک تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند گفت: این طرح برای حفظ منافع ملت و در پی بدعهدی های غرب در رابطه با توافق برجام بوده چرا که طبق تجربه پس از برجام، غرب نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه تحریم های بیشتری به کشور تحمیل شد. به گفته غربی ها برجام برای آن بود که تحریم برداشته شود اما ما هیچ استفاده ای از آن نکردیم لذا این طرح برای مقابله با آنها، بازگشت غربی ها به برجام و پیرو برخی از بندهای برجام نوشته شده که به نفع دولت و ملت است.

 

امام جمعه خرمشهر تصویب این طرح را اولین گام در مقابل ترور دانشمند هسته ای کشور دانست و تاکید کرد: این پاسخی بسیار محکم در برابر دشمنان خواهد بود و قطعا محاسبات دشمن را برهم خواهد زد، گر چه مطالعات و کارشناسی های لازم روی این طرح از پنج ماه گذشته کار شده و یکی از گام های موثر و مفید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای آغاز به کار بوده است.

 

وی تاکید کرد: این طرح بسیار هوشمندانه و حساب شده و برای احقاق حقوق مردم و برای ایجاد توازن، تعهد در برابر تعهد، پایبندی در برابر پایبندی است و چهره منافقانه غربی ها و اروپایی ها را برملا خواهد کرد و همچنین تقویت صنعت هسته ای ماست.

 

حجت الاسلام عادل پور به تغییر وضعیت این شهرستان از نارنجی و به زرد ناشی از بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: باید رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را به جد و با وسواس ادامه دهیم و همچنین باید به گونه ای عمل کنیم تا در آینده ای نزدیک از وضعیت زرد تغییر مسیر داده و به وضعیت سفید برسیم، البته اگر غفلت کنیم مجدد این رویه باز خواهد گشت، همه ما وظیفه فردی و اجتماعی داریم که باید به آن عمل کنیم.

 

وی با اشاره به بارندگی اخیر در شهرستان خرمشهر تصریح کرد: باز هم در بارندگی اخیر شاهد آبگرفتگی در این شهرستان بودیم، البته سال گذشته وقتی شهرستان دچار آبگرفتگی و سیل شد مدت های مدیدی در بسیاری از مناطق گرفتار این مسئله بودیم اما اکنون در مدت کمتری این آب های روان تخلیه شدند که این نیز گام‌ خوب و موثری است.

 

امام جمعه خرمشهر اضافه کرد: خوزستان شرایط جلگه ای دارد و بارندگی منجر به آبگرفتگی و سیلاب می شود که دولت می تواند به جای صرف هزینه برای جمع آوری آب باران، اقداماتی همچون لایروبی رودخانه ها و احداث سیستم دفع آب های سطحی کند، هزینه های صرف شده با قدری مدیریت و هوشمندانه عمل کردن می تواند مانع تکرار اتفاقات پس از بارش ها شود.

 

وی با بیان اینکه دولت برای مهار آب های سطحی هدفمند عمل کند یاد آور شد: دولت به جای هزینه های صرف شده برای مهار آب های سطحی همان هزینه ها را هوشمندانه برای پیشگیری مصرف کند.

 

کد خبر 1000137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha