غربالگری۴۹۰۰ خانوار شهرستان رشت در طرح پویش سلیمانی طی یک روز

قاسمی از بازدید و غربالگری چهار هزار و ۹۰۰ خانوار شهرستان رشت در طرح پویش سلیمانی طی روز گذشته خبر داد و گفت: در شهرستان رشت ۲۱۴ تیم در قالب این طرح ساماندهی شده است.

«سیداکبر قاسمی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به بحران کرونا ویروس و اجرای پویش سلیمانی در پایگاه‌های مقاومت اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور در گیلان قرارگاه سلیمانی ها با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کووید ۱۹ آغاز به کار کرد و در شهرستان رشت نیز این طرح با همکاری نیروهای توانمند بسیج و بهداشت و درمان چند روزی است که فعال است.‌



فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در راستای این طرح در شهرستان رشت ۲۱۴ تیم ساماندهی شده است، گفت: روز گذشته در قالب این طرح چهار هزار و ۹۰۰خانوار در رشت مورد بازدید و غربالگری قرار گرفت.
 

 

قاسمی اذعان کرد: در این طرح افراد مشکوک به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی برای درمان معرفی می شوند.‌ برخی که علائم بیماری دارند، اگر وضعیت‌شان حاد نباشد در منزل و یا نقاهتگاهای که برای این طرح تعریف شده به مدت ۱۴ روز قرنطینه می شوند.


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت افزود: در این راستا پنج کمیته تعریف شده است که یک کمیته مربوط به قرنطینه بیماران است‌.

 

وی اظهار کرد: در رشت، هتل المپیک جهت قرنطینه بیمارانی که مکان مناسب ندارند تعریف و تعیین شده است‌.

 

قاسمی با بیان اینکه در این طرح هر پایگاه یک مرکز درمان است، اضافه کرد: در پویش سلیمانی در هر خانواده یک سفیر سلامت تعیین و انتخاب می شود،‌ اگر مشکلی و بیماری برای هریک از اعضای خانواده مشاهده شد توسط آن سفیر با شماره های که در اختیارش قرار داده می شود تماس بگیرد.

 

وی ادامه داد: شماره ۴۰۳۰ دانشگاه علوم پزشکی و یا شماره های همراه مسئولان پایگاه از جمله شماره های تماسی است که در اختیار سفیران سلامت در خانواده قرار می گیرد.‌

 


فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت خاطر نشان کرد: این طرح به مدت یک ماه در شهرستان رشت ادامه دارد و تا پایان بازدید همه منازل ادامه خواهد داشت.




کد خبر 1000170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha