خدمات اجتماعی گروه جهادی یک هیئت در مبارزه با کرونا و محرومیت زدایی

فرجی با اشاره به فعالیت های گروه جهادی فطرس برای مهار ویروس کرونا گفت: این گروه از زمان شیوع ویروس کرونا در حوزه تامین مواد ضدعفونی کننده، تهیه عصاره بلدرچین و آبمیوه برای بیماران بیمارستان ها فعالیت داشته است.

«سعید فرجی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های جهادی گروه جهادی فطرس هیئت رایت العباس(ع) اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا جوانان جهادی گروه فطرس در زمینه ضدعفونی سطوح پای کار آمدند، اما در مراحل بعدی در حوزه تأمین مواد ضدعفونی کننده و توزیع آن در درب منزل مردم وارد عمل شدند.

 

مسئول گروه جهادی فطرس هیئت رایت العباس(ع) با اشاره به اینکه در موج دوم بیماری کرونا ظرفیت این گروه‌ جهادی برای تولید آبمیوه طبیعی متمرکز شد، بیان کرد: به مدت 90 روز خادمین هیئت رایت العباس(ع) در هیئت و نیز گروه جهادی فطرس در آشپزخانه ای در غرب تهران روزانه 2 هزار بطری آبمیوه تولید و به بیمارستان ها توزیع می کردند، ضمن اینکه عصاره بلدرچین نیز تهیه و تولید و به صورت پملپ شده به بیمارستان ها و برای بیماران کرونایی ارسال می کردیم.

 

فرجی به توزیع بسته های ارزاق به مناطق حاشیه نشین شهر تهران نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان و خیرین حدود 300 بسته ارزاق در این مناطق توزیع شد.

 

وی تهیه جهیزیه برای 12 نوعروس، تهیه و توزیع یک هزار لوزام التحریر برای دانش آموزان، پرداخت رهن منزل تعدادی از مستاجرین نیازمند، تامین هزینه دارو و عمل جراحی بیماران را بخشی از فعالیت های یک سال اخیر این گروه جهادی در مناطق محروم نام برد.

 

فرجی با اشاره به تاریخچه تاسیس گروه جهادی فطرس گفت: این گروه جهادی از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و درحال حاضر تمرکز فعالیت های آن در مناطق نهبندان استان خراسان جنوبی و روستای دژگاه از توابع شهرستان فراشبند استان فارس است و تلاش ما دراین راستا است که در زمینه عمرانی(ساخت مدرسه و خانه) و محرومیت زدایی در این مناطق فعالیت داشته باشیم و به زودی قرار است در این دو استان پروژه ساخت مسکن 20 واحده و نیز 85 واحده برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را افتتاح کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه این گروه جهادی برای ایجاد اشتغال در روستای دژگاه با توجه به ظرفیت های این روستا گفت: در بخش ایجاد اشتغال در این روستا با توافق‌هایی که با بنیاد برکت انجام شد، سعی براین است که سردخانه‌ای در این منطقه ایجاد شود تا مردم این منطقه از دستاوردهای کشاورزی خود استفاده کنند و اشتغال پایدار هم در این روستا فراهم شود.

 

مسئول گروه جهادی فطرس هیئت رایت العباس(ع) همچنین به خدمات این گروه جهادی در بحران های همچون سیل و زلزله اشاره کرد و گفت: در زلزله استان کرمانشاه با راه اندازی یک پویش مردمی موفق به جمع آوری کمک‌های مردمی و خرید حدود سه هزاروسیله گرمایشی برای زلزله زدگان شدیم و در سیل سوسنگرد و پلدختر هم در بحث توزیع غذا میان هموطنان سیل زده فعالیت کردیم و روزانه ۱۰ هزار وعده غذایی میان مردم هموطنان سیل زده توزیع کردیم.

 

 

کد خبر 1000173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha