اشتغال ۲۰۰زن سرپرست خانوار در کارگاه تولید ماسک

قاسمی طوسی از افتتاح کارگاه بزرگ تولید تجهیزات بهداشتی (ماسک وگان) با در یافت مجوزهای بهداشتی و سیب سلامت خبر داد و گفت: ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در این کارگاه با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک و پوشش بهداشتی، مشغول به کار شدند.

«سمیه قاسمی طوسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری به فعالیت زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: آمار دقیقی از تعداد زنان سرپرست خانوار استان وجود ندارد، زیرا برخی از آن‌ها تحت حمایت نهاد خاصی نیستند، اما بر اساس سالنامه آماری سال 1395، مازندران 127و 439 هزار زن سرپرست دارد البته با توجه به شرایط کرونا قطعا این آمار افزایش داشته است.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران به تاثير كرونا بر مشاغل زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: كاركنان مهدكودك ها، مدارس غيرانتفاعی، رانندگان سرويس مدارس، آرايشگاه ها، خياطی های زنانه، مزون های عروس، مراكز بازي های غيركامپيوتری كودكان، زنانی كه در بازارهای محلی فعاليت می كنند، تحت تاثير كرونا هستند.

 

قاسمی طوسی مهدكودك ها، مدارس غيرانتفاعی، مراكز بازي های غيركامپيوتری كودكان را بیشترین اماکنی نام برد که به دلیل شیوع کرونا آسیب جدی دیده و تعطیل شده اند.

      

وی به اقدامات تسهيل گرانه امور بانوان برای زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و از افتتاح و راه اندازی کارگاه بزرگ تولید تجهیزات بهداشتی  (ماسک وگان) با در یافت مجوزهای بهداشتی و سیب سلامت خبر داد و درباره آن تصریح کرد: با حمایت امور بانوان و خانواده استانداری مازندران  200  زن سرپرست خانوار در این کارگاه که ظرفیت تولید روزانه 30 هزار ماسک و پوشش بهداشتی دارد مشغول به کار شدند.

 

قاسمی طوسی ادامه داد: البته این کارگاه اقدام به پذيرش نمايندگي تولیدات خود در 10 استان ( ايلام، فارس، خوزستان، بوشهر،همدان، قم، البرز، هرمزگان، لرستان و تهران)کرده است.

 

وی راه اندازی سایت bazarche.app  برای شرایط قرنطینه، و راه اندازی پویش مردمی وتشکیل گروه های داوطلب از بانوان خیاط  جهت دوخت ماسک و گان بهداشتی با مدیریت امور بانوان وخانواده فرمانداری ها و همکاری خیرین و اتحادیه ها  در  کلیه شهرستان های استان از دیگر اقدامات امور بانوان استان برشمرد.

 

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت:  250 بسته كمك های مؤمنانه با همكاری ستاد اجرايی فرمان امام خمینی(ره)، اصناف، بسيج سازندگی و خيرين به زنان سرپرست خانوار استان اهدا شد.

 

وی هماهنگی و شناسايی دانش آموزان نيازمند و اهدا بسته حمايتی از كيف و لوازم التحرير و تبلت با همكاری ستاد اجرايی فرمان امام و كمتيه امداد امام خميني (ره) را دیگر اقدامی نام برد که از سوی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران صورت گرفت.

 

طوسی ادامه داد: با هماهنگی امور بانوان و خانواده استانداری مازندران زنان سرپرست خانوار استان به بانک های عامل معرفی و از تسهیلات قرض الحسنه بهره مند شدند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با یادآوری اینکه دیجیتال مارکتینگ به زنان سرپرست خانوار فعال اقتصادی که به دلیل شیوع کرونا قادر به فروش محصولات خود نیستند، آموزش داده است، گفت: سه شهرستان تنکابن، ساری و بابل را پایلوت قراردادیم و 120 نفر از بانوان فعال اقتصادی به صورت حضوری و آنلاین برای ایجاد بازاریابی آموزش دیده اند تا بتوانند زیر مجموعه خود را مجددا آموزش دهند.

 

کد خبر 1000272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha