جزییات دستگیری یک باند مسلح، زورگیری و سرقت به عنف در کرمان تشریح شد

سردار ناظری گفت: یک باند سرقت به عنف، زورگیری، سارق مسلح با انجام اقدام اطلاعاتی در پلیس آگاهی استان شناسایی و ۶ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری شنبه (15 آذر) در جمع خبرنگاران گفت: یک باند سرقت به عنف، زورگیری، سارق مسلح با انجام اقدامات اطلاعاتی در پلیس آگاهی استان شناسایی و 6 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: سرباند این شبکه شروری بود که 8 فقره سابقه مجرمانه و زندان دارد و جرائمی از قبیل آدم ربایی، سرقت به عنف، زورگیری، سرقت های به عنف خیابانی، حمل و نگهداری مواد مخدر، سرقت به عنف خودرو، ورود به منزل و سرقت به عنف طلاجات از داخل منازل و جرائم متعدد دیگری در پرونده دارد‌.

 

وی افزود: این مجرم از افراد شرور و اراذل و اوباشی است که هم تشکیل باند در امر سرقت داده بود و هم مسائل خلاف دیگری داشت که در پرونده قضایی او ثبت و ضبط شده است.

 

 

سردار ناظری ادامه داد: روز پنجشنبه گذشته همکاران ما با شناسایی مخفی گاه این مجرم فراری، او را در اطراف شهر کرمان و در یکی از روستاها در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

 

 

وی اظهار کرد: چند قبضه سلاح های جنگی، شکاری و ... و همچنین مقادیر زیادی سلاح سرد از جمله شمشیر، قمه و ... در منزل این افراد و به خصوص منزل این مجرم کشف شد.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان خاطر نشان کرد: اموال زیاد مسروقه مانند گوشی های موبایل، لپ تاپ و اموالی که از مال باخته ها زورگیری شده بود، در مخفی گاه این شرور سابقه دار کشف شد که تمامی اموال با دستور مقام قضایی به مال باخته ها برگردانده خواهد شد.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قرارگاه برخورد با اراذل و اوباش در کشور و به خصوص در استان کرمان راه اندازی شده است.

 

 

سردار ناظری ادامه داد: این باند علاوه بر سرقت و زورگیری، جزو اراذل و اوباش سابقه دار پلیس هم هستند که در زمینه جرائمی مانند نزاع، چاقوکشی، درگیری مسلحانه و... سوابقی را هم داشتند که دستگیر شدند و  در بین این باند دو سه نفر از اراذل و اوباش نوپدید هستند که آن ها هم دستگیر شدند و الان با قرار مناسب در اختیار پلیس آگاهی هستند.

 

 

وی اظهار کرد: قطعاً پلیس اطلاعات هم برخوردهای لازم و پرونده های اراذل و اوباش را ضمیمه پرونده سرقت آن ها خواهد کرد و با این افراد برخورد قانونی می شود.

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان ادامه داد: تعداد زیادی از اراذل و اوباش را هم در این ایام دستگیر کردیم از جمله پرونده قتلی بود که پنجشنبه شب در محور هفت باغ کرمان داشتیم و متاسفانه دوباره شاهد یک نزاعی از اراذل و اوباش نوپدید بودیم که دو گروه از اراذل و اوباش که سن برخی ازا این افراد هم کم بود که یک نفر هم در این درگیری به قتل رسید.

 

 

 

وی گفت: سن قاتل این پرونده 16 سال است اما جزو اراذل اوباش نوپدیدی است که به تازگی وارد این باند ها شده و ناشیانه اقدام به قتل کرده بود و در این نزاع، فرد 29 ساله ای به قتل می رسد و یک نفر هم مجروح می شود که بلافاصله همکاران ما وارد عمل شدند؛ هم همکاران در انتظامی شهرستان کرمان و هم پلیس آگاهی توانستند قاتل را در کمتر از 24 ساعت شناسایی کنند و با دستور مساعد مقام قضایی آن هم در یک عملیات بسیار خوب در حاشیه شهر کرمان دستگیر شدند؛ اعضا باند 8 نفر بودند و همه افراد این دو باند از طرفین نزاع که دستگیر شدند و قاتل هم به قتل مجرمانه خود اعتراف کرد.

کد خبر 1000373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha