خیابان شریعتی تبریز تبدیل به پیاده‌راه می‌شود

خیابان شریعتی تبریز در هسته مرکزی و تاریخی این کلانشهر توسط شهرداری منطقه هشت فرهنگی-تاریخی به پیاده راه تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی مدبر» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این طرح حداکثر تا یک سال آینده عملیاتی می شود و در امتداد آن معابر پیاده راهی حوزه استحفاظی شهرداری منطقه نیز توسعه خواهد یافت.

شهردار منطقه فرهنگی - تاریخی هشت تبریز ادامه داد: اجرای چندین پروژه سنگفرش پیاده محور در سطح شهرداری منطقه هشت فرهنگی - تاریخی تبریز از جمله سنگ فرش شفاعیه، بازار پنبه فروشان و سرای شازده بزرگ در بازار بزرگ، کوچه استاد شهریار و محققی به عنوان مسیر پهنه فرهنگی تبریز آغاز شده و در دست اجرا است.

وی گفت: در کنار این پروژه ها و در جهت کاهش حجم چشمگیر خودرویی و تبخیر ترافیکی در مرکز شهر، طرح بررسی و مطالعه ساخت و راه‌اندازی پیاده‌راه در بستر خیابان شریعتی انجام شده و برای رفاه و آرامش شهروندان این گذر پرتردد سال آینده تبدیل به پیاده‌راه خواهد شد.

مدبر ادامه داد: در کنار توسعه معابر پیاده راهی منطقه تاریخی شهر، مرمت خانه های تاریخی نیز آغاز شده که طی روزهای اخیر عملیات مرمتی به همراه استحکام بخشی خانه تاریخی کلکته چی و فاز دوم خانه تاریخی علی مسیو شروع شده که با جدیت  توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه هشت در حال اجرا است.

گفتنی است، خیابان شریعتی تبریز یکی از خیابان های بسیار قدیمی در مسیر شمال به جنوب این شهر در هسته مرکزی و پرتردد است که به دلیل وجود حجم انبوه مغازه ها و صنف خدماتی و نیز مراکز فرهنگی و سینمایی، همه روزه ترافیک سنگین  بر این قسمت از شهر حاکم است.

کد خبر 1000403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha