برگزاری مسابقه قصه‌گویی در بستر فضای مجازی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

رضا جعفرپور گفت: بخش قصه‌گویی سومین جشنواره ملی شمس و مولانا در راستای پیشگیری از شیوع کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

«رضا جعفرپور» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: قصه‌گویی از داستان‌ها و اندیشه‌های شمس و مولانا از اهم مباحثی است که در این بخش از جشنواره ملی شمس مورد توجه قرار گرفته است.

 

رییس هیات مدیره تولیت شمس تبریزی خوی افزود: پاسداشت مفاخر ایران اسلامی (شمس تبریزی و مولوی)، تشویق مردم به خصوص جوانان و نوجوانان بر مثنوی، شمس‌خوانی و تولید محتوی فرهنگی و ادبی از آموزه‌های شمس و مولانا از جمله اهداف این جشنواره است.

 

وی اضافه کرد: توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه‌گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه از مهمترین اهداف درنظر گرفته شده برای این جشنواره است.

 

این مسول تصریح کرد: نتایج نهایی همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) در (7اسفند)سال جاری اعلام می‌شود.

 

گفتنی است، در این بخش از جشنواره، قصه‌گویی‌ها با محور داستان‌های موجود در کتاب "مقالات شمس تبریزی" ، " مثنوی معنوی" و " دیوان کبیر" مولانا خواهد بود و ثبت نام و ارسال آثار قصه‌گویی از طریق سایت جشنواره به آدرس:www.jashnvareh-shams.com است.

کد خبر 1000429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha