کمک مومنانه مسجدی‌ها به کارگران فصلی/ تهیه جهیزیه برای ۶ زوج کم‌بضاعت

حجت‌الاسلام والمسلمین رئوفی گفت: جدیدترین دوره از کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به کارگران فصلی منطقه ۱۲ شهر تهران اختصاص یافت که حداقل ۱۳۰ نفر را شامل می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی رئوفی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه پایگاه بسیج مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا نیز طرح ولایت را با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای تامین برخی از اقلام جهیزیه برای دختران خانواده های نیازمند را با جدیت دنبال کرد، اظهار کرد: الحمدالله با تلاش بسیجیان و مشارکت خیران و نمازگزاران این مسجد، شش مجموعه جهیزیه طی ۹ ماه اخیر میان این نیازمندان توزیع شد. هر بسته شامل لباسشویی، اجاق گاز، جاروبرقی، سرویس چینی، سرویس قاشق و چنگال، ساعت دیواری و سینی است.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، خیابان شهید قادری) در ادامه با اشاره به تداوم کمک مومنانه اهالی این مسجد در دستگیری از نیازمندان در ماه ربیع الثانی، گفت: جدیدترین دوره از کمک مومنانه اهالی مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به کارگران فصلی منطقه 12 شهر تهران اختصاص یافت که حداقل 130 کارگر را شامل می شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا کاملا مطابق با دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می شود، افزود: بنای ما بر باز بودن حداکثری این مسجد است زیرا درست است که می توان از طریق مجازی و تبلیغات محیطی، کمک های مردمی برای دستگیری از نیازمندان را جمع آوری کرد، ولی تبلیغ چهره به چهره و سخنرانی بین دو نماز پس از اقامه نماز جماعت، کارایی خود را دارد.

 

رئوفی اضافه کرد: الحمدالله پایگاه بسیج مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اعم از خواهران و برادران با جدیت عمل به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه را دنبال کرده اند و اکنون علاوه بر جمع آوری کمک ها و بسته بندی اقلام سبدهای ارزاق برای توزیع میان کارگران فصلی، تهیه سبد کالا برای 60 خانواده تحت پوشش این مسجد را نیز پیگیری می کنند که در آذرماه این کمک شامل گوشت و مرغ نیز می شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه مساجد محله ایران (محدوده بین خیابان 17 شهریور تا خیابان ایران) با همکاری یکدیگر برای تحقق چشم انداز محله مسجدمحور تلاش می کنند، خاطرنشان کرد: ان شاءالله به یاری مسجدی ها و مشارکت هیئتی ها و خیران و البته عموم نمازگزاران تلاش داریم محله ایران را که همیشه جزو محلات نمونه در سطح شهر تهران به ویژه منطقه 12 بوده، همچنان در مسیر خدمت رسانی به نیازمندان، نشر معارف دینی و سبک زندگی دینی موفق نگاه داریم.

 

کد خبر 1000453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha