گزارش اجمالی شبستان از ستاداستانی کرونا در نیمه آذر ماه

ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در نیمه آذرماه تشکیل و موارد مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، بعد از ظهر شنبه(۱۵ آذر) در جلسه ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه اخیراً نمایندگانی از مجلس نیز در ستادملی کرونا حضور دارند؛ گفت: بخشی از مصوبات ستادملی و استانی کرونا در خصوص اصناف و کسب و کارهای مختلف اجرایی نشده است.

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اصناف که سلامت را اولویت جامعه دانستند؛ درخواست کرد: ستاد استانی کرونا تاریخی را به طور دقیق مشخص و گزارش عملکرد مصوبات اقتصادی ستاد کرونا را ارائه کند تا اگر قرار هست از حوزه نمایندگی مجلس کمکی شود و یا حمایت های اقتصادی در ستاد ملی مطرح شود، عملیاتی کنیم.

 

 

وی گفت: در بحران کرونا کمک هایی از شرکت های بزرگ گرفتیم و در نیمه دوم سال هم این کمک ها برای تجهیز بیمارستان ها، مناطق محروم، توزیع موادبهداشتی و...لازم است زیرا این حداقل هایی برای کمک به دهک های پایین جامعه است ضمن اینکه ما نیز در این باره آمادگی حمایت داریم.

 

 

محمدصادق بصیری، معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استانداری کرمان در پاسخ به دکتر پورابراهیمی با بیان اینکه همه مصوبات نوشته شده و دلیل عدم اجرا هم آمده، افزود: این مصوبات پالایش شده و بخش اقتصادی را هم به شما ارائه می دهیم.

 

 

وی اجرای محدودیت‌های هوشمند را دارای تأثیر خوبی در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در کشور و استان کرمان دانست و تصریح کرد: اما این به معنای پایان کار نیست زیرا از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده در کل کشور به ۷ شهرستان باید توجه ویژه شود که یکی از این شهرستان ها، راور در استان کرمان است که در سطح فوق قرمز قرار دارد.

 

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه شهرستان‌های جیرفت، بم، کرمان، کوهبنان، رفسنجان، زرند و سیرجان از وضع قرمز به نارنجی رسیده‌اند؛ گفت: متأسفانه شهرستان نرماشیر از وضعیت نارنجی به قرمز و ریگان از وضعیت زرد به نارنجی رسیده‌اند که باید به آنها تذکر داده شود.

 

 

وی با افزودن این مطلب که اعمال محدودیت‌های هوشمند از ساعت صفر امروز براساس رنگ بندی جدید شهرها ادامه پیدا کرده و منع تردد شبانه در شهرهایی با وضعیت نارنجی که بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، تمدید شده است؛ اعلام کرد: منع تردد شبانه در شهر کرمان همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

جانشین استاندار کرمان در ستاد مقابله با کرونا از پلمب و تعطیلی ۳۰۷ واحد خبر داد و در ادامه اظهار کرد: قرار شده استمهال حق بیمه سهم کارفرما در مورد کسب و کارهایی که به اجبار در شرایط کرونا تعطیل شدند، در ماه‌های آذر و دی هم پوشش داده شود و تسهیلات اشتغال محور به بخش ورزش و جوانان نیز تسریع داده شد.

 

 

یوسف جعفری، رییس اتاق اصناف با گلایه از دولتمردان اظهار کرد: در حالیکه اصناف بیشترین آسیب را دیدند اما به چشم نیامدند و  مورد توجه قرار نگرفتند؛ انتظار داشتیم وضعیت نارنجی را زودتر اطلاع می دادیدتا همکاری ها برای آینده بیشتر می شد.

 

 

وی ادامه داد: استمهال حق بیمه ۲ ماه مشکلی را حل نمی کند حداقل مشکل مالیات و بیمه را حل کنید.


 

سخنان استاندار، رییس و مشاور دانشگاه علوم پزشکی و...در این جلسه، جداگانه منتشر شد.

کد خبر 1000467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha