۳۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی طی هفته دفاع مقدس در خراسان جنوبی افتتاح می شود

مقدادی از افتتاح ۳۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۷۴ میلیارد ریال با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین مقدادی» پیش از ظهر امروز (۱۵ آبان) در دیدار دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خردادماه آغاز تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

 

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال برگزاری برنامه‌ها طی ۴۳ هفته برنامه‌ریزی شده است، گفت: اما ویژه برنامه های مختص استان از امروز آغاز و تا ۲۱ آذرماه اجرا می شود.

 

اجرای ۲۲۵ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی

وی با اشاره به اینکه طی هفته جاری ۲۲۵ عنوان برنامه شاخص و محوری در استان اجرا می‌شود، افزود: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا اکثر برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی برگزار می شود البته برنامه‌های حضوری نیز با اجتماعات محدود برگزار و در بستر فضای مجازی منتشر خواهد شد.

 

مقدادی از سفر رئیس سازمان بسیج مستضعفین، دبیر قرارگاه خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی سپاه و  رئیس سازمان بسیج سازندگی به استان خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: ۳۷۰ پروژه محرومیت‌زدایی با اعتبار ۱۷۴ میلیارد ریال و ۴۵۲ کارگاه اشتغالزایی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال ذیل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی افتتاح می‌شود.

 

عملیات اجرایی ۳۶۰ پروژه محرومیت‌زدا آغاز می شود

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۳۶۰ پروژه محرومیت‌زدا با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال با مشارکت بنیاد علوی، ادامه داد: همچنین ۴۰ پروژه نیز با کمک جهاد کشاورزی استان با اعتبار پنج میلیارد ریال در شهرستان درمیان افتتاح خواهد شد.

 

دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه فیلم مستند نقش خراسان‌ جنوبی در دفاع مقدس از شبکه استانی خاوران پخش خواهد شد، افزود: همچنین بازسازی و بازخوانی عملیات والفجر ۹، رونمایی از سه کتاب در حوزه دفاع مقدس، یادواره ۱۹ شهید پایگاه مقاومت و حوزه نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان خراسان جنوبی است.

 

مقدادی از توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی و ۱۵۰بسته لوازم‌التحریر خبر داد و گفت: ۲۶ سری جهیزیه نیز با اعتبار سه میلیارد و ۴۷۰ میلیارد ریال طی هفته جاری توزیع می شود.

 

وی با بیان اینکه در آستانه سالگرد شهادت  سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستیم، بیان کرد: خاطرات همرزمان این شهید سرافراز تحت عنوان یاران خراسانی سردار دل‌ها در سه جبهه دفاع مقدس، مقاومت و مأموریت شرق و جنوب شرق از طریق مصاحبه، مستندات موجود و آرشیوها، جمع‌آوری شده  که در سه قالب تولید خواهد شد.

کد خبر 1000470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha