اجرای طرح ناظران سلامت با حضور ۱۵ تیم در آستارا

خورشیدی از اجرای طرح ناظران سلامت با همکاری شبکه بهداشت و درمان و با حضور ۱۵ تیم در شهرستان آستارا خبر داد.

«حسین خورشیدی» امروز(شنبه، ۱۵ آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آستارا،اظهارکرد: طرح ناظران سلامت با مشارکت شبکه بهداشت و درمان در قالب ۱۵ تیم سه نفره متشکل از ۱۱ تیم برادران و چهار تیم خواهران در آستارا آغاز شده است.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا با بیان اینکه طرح ناظران سلامت همزمان با طرح محله محور مبارزه با کرونا ویروس که به طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده در این شهرستان آغاز شده است، افزود: در مجموع در این طرح ۴۵ نفر همکاری دارند که متشکل از ۲ داوطلب جمعیت هلال احمر و یک کارشناس بهداشت محیط است.

 

وی تصریح کرد: طرح ناظران سلامت تا پایان ماه جاری در شهرستان آستارا اجرا می شود و انتظار از صاحبان صنوف این است با عوامل طرح همکاری لازم را داشته باشند.

 

خورشیدی با اشاره به اینکه طرح ناظران سلامت به منظور قطع زنجیره کرونا ویروس، جلوگیری از شیوع آن و حمایت از زندگی و سلامت انسان ‌ها اجرا می شود، گفت: ارائه خدمات داوطلبانه با رعایت کرامت انسانی بهره وران از رویکردهای طرح ناظران سلامت است.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا افزود: در قالب این طرح داوطلبین جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت محیط در بین بازاریان و اصناف حضور پیدا کرده و ضمن بازدید از واحدهای صنفی؛ در زمینه آموزش عمومی و توصیه های بهداشتی، توزیع بروشورهای بهداشتی و تکمیل چک لیست های مربوط به رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت می کنند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان آستارا از لحاظ کرونا در حال حاضر داوطلبین جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت محیط در واحدهای صنفی که جزء گروه یک بوده، حضور یافته و نسبت به مواردی که در قالب طرح ناظران سلامت پیش بینی شده، اقدام می کنند.

 

خورشیدی افزود: داوطلبان جمعیت هلال احمر و کارشناسان بهداشت محیط درصورت مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، استفاده نکردن از ماسک و مواد ضدعفونی و نبود فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی اصناف و مشاغل مجاز هستند که به آنها تذکر لسانی بدهند.

 

رییس جمعیت هلال احمر بندر آستارا خاطرنشان کرد: اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و پایبندی به محدودیت‌های کرونایی اعمال شده از راهکارهای کنترل و مهار ویروس کرونا و به حداقل رساندن آمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ است که جمعیت هلال احمر، در این راستا و در جهت حفاظت از سلامت همشهریان برای اجرای طرح ناظران سلامت اقدام کرده است.

کد خبر 1000498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha