پیش‌بینی بارش برف و باران در چهارمحال و بختیاری

چراغپور گفت: از اواخر وقت امروز شنبه با ورود یک سامانه بارشی سرد و به نسبت قوی به استان در مناطق کوهستانی بارش برف و در سایر نقاط استان چهارمحال و بختیاری بارش باران پیش بینی می شود.

«مهران چراغپور» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: این سامانه بارشی در گردنه‌ها و ارتفاعات شهرستان به ویژه شهرستان کوهرنگ با کولاک برق و رعد و برق همراه است از همین رو رانندگان برای تردد در این مسیر باید خودروهای خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی مجهز کنند.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری شدت بارش‌ها را برای روز یکشنبه اعلام کرد و گفت: توصیه می شود تا از ترددهای غیرضروری در روز یکشنبه خودداری شود و افراد محلی و مسافران از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

 

چراغپور، شدت بارش‌ برف را برای شهرستان کوهرنگ و باران را برای مناطقی از لردگان و اردل پیش‌بینی کرد و افزود: فعالیت این سامانه بارشی تا روز دوشنبه در استان تداوم دارد و طی این مدت منجر به کولاک برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان و ابگرفتگی مسیل‌ها، رودخانه‌ها و معابر عمومی به ویژه در شهرستان‌های اردل و لردگان می‌شود.

 

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پس از خروج این سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه کاهش نسبی دما و مه‌گرفنگی جاده‌ها دور از انتظار نیست.

 

چراغپور در ادامه میانگین وزنی بارش‌های سال آبی جاری ۱ مهر تا ۱۵ آذر استان را ۱۳۷ میلیمتر اعلام کرد و گفت: این بارش‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد رشد داشته و در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت از رشد ۲۵ درصدی برخوردار شده است.

 

کد خبر 1000546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha