پیش بینی پدیده مه غلیظ و بارش برف در ارتفاعات گلستان

محمدقلی پور گفت: با فعالیت سامانه بارشی، فردا پدیده مه غلیظ و بارش برف در ارتفاعات استان گلستان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمود محمدقلی پور»  صبح امروز (یکشنبه 16 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بامداد امروز گرگان و مراوه تپه با سه درجه سانتیگراد و در منطقه میان دشت استان و منطقه مزرعه نمونه علی آبادکتول با دو درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان براساس گزارش های ایستگاه هواشناسی بود.

 

کارشناس هواشناسی استان گلستان ادامه داد: اینچه برون 6 درجه سانتیگراد، بندرترکمن بین پنج تا هشت درجه و مناطق شرقی استان نیز دمای بیش از پنج درجه سانتیگراد را در صبح امروز به ثبت رساندند و هوای سردی را در استان شاهد بودیم.

 

محمدقلی پور تاکید کرد: در شهرستان مراوه تپه آسمان صاف و وزش باد آرامی را شاهد هستیم و دمای هوا نسبت به روز گذشته تغییر چندانی ندارد و در گنبدکاووس نیز دمای هوا صبح امروز یک درجه نسبت به روز گذشته سردتر شده است.

 

وی افزود: خروجی مدل های هواشناسی نشان می دهند که از امشب در استان بارش آغاز می شود و تا بامداد روز سه شنبه به تناوب این بارش ها ادامه خواهد داشت و قالب این بارش ها در مناطق کوهپایه ای اتفاق می افتد.

 

کارشناس هواشناسی استان گلستان یادآور شد: پیش بینی می شود از فردا با برودت هوا و کاهش نسبی دما پدیده مه غلیظ شاهد باشیم و در ارتفاعات شاهد بارش برف خواهیم بود و دمای هوا نیز چهار تا 6 درجه سانتیگراد کاهش  خواهد یافت اما دمای حداکثر امروز در استان از 17 درجه به 19 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

 

 

کد خبر 1000609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha