اجرای شنبه های کتاب، با معرفی کتاب «حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت (ع)»

حسین پور گفت: در راستای اجرای شنبه های کتاب مساجد، کتاب حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت (ع) نوشته محمدجواد مروجی طبسی از انتشارات بوستان کتاب قم توسط مدیر کانون فرهنگی هنری ذوالفقار شهرکرد معرفی شد.

«محمدتقی حسین پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: در راستای اجرای شنبه های کتاب مساجد، کتاب حقوق فرزندان در مکتب اهل بیت (ع) نوشته محمدجواد مروجی طبسی از انتشارات بوستان کتاب قم توسط مدیر کانون فرهنگی هنری ذوالفقار شهرکرد معرفی شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد امام هادی (ع) شهرک منظریه شهرکرد ادامه داد: کتاب حاضر که بر مبنای روایات رسیده از اهل بیت (ع) نگاشته شده است در هفت فصل به بررسی حقوق فرزندان بر والدین و یا به عبارت دیگر وظایف والدین نسبت به فرزندان در ابعاد مختلف می پردازد.

 

وی ابراز کرد: در فصل اول نویسنده به سنن و آداب تولد کودک و اهمیت شیر و دوران شیرخوارگی در تکون شخصیت کودک می پردازد و در فصل دوم نیز با ذکر مصادیقی از سیره اهل بیت (ع) به رابطه میان پدر و فرزند می پردازد.

 

حسین پور گفت: در فصل سوم به ادب آموزی و تعلیم کودک می پردازد و بحثی را در مورد تشویق، تنبیه و آموزش های نظامی و ... مطرح می کند و در فصل چهارم نیز به برخی نکات مهم که تاثیر مستقیم در فساد و صلاح کودک دارند اشاره می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری ذوالفقار مسجد امام هادی (ع) شهرک منظریه شهرکرد ادامه داد: در فصل پنجم مسئله تربیت دینی فرزندان را مورد بررسی قرار می دهد و مسائلی همچون اهمیت دادن به نماز و روزه کودک، آموزش قرآن و ... را مطرح می نماید، در فصل ششم به تربیت اجتماعی پرداخته و نکاتی در باب ارتباط با دیگران را مطرح می کند و در نهایت در فصل آخر وظایف والدین در قبال فرزندان در دوران بلوغ و جوانی را مطرح می کند.

 

کد خبر 1000636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha