ترور و فرار مغزها راهبرد دشمن برای به بن بست کشاندن مسیر علمی کشور

دشمن با ترور دانشمندان و نخبگان کشور در تلاش است که مسیر علمی کشور را به بن بست بکشاند و فتح سرزمین های علمی و برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی بهترین انتقام از دشمن خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ترم زندگی در دوران دانشجویی سرفصل تازه ای است که یک جوان برای رسیدن به آینده شغلی راه خود را پیدا کرده است و در این دوران سعی می کند با تلاش سایه هایی که باعث حذف آرزوها می شود را از سر خود بردارد.

 

دوران دانشجویی برای خود عالمی دارد؛ اما دانشجویی که برای رسیدن به این موفقیت ها سخت تلاش کرده مفهوم آرزوی موفق استاد را هنگام گرفتن برگ امتحان به خوبی درک می کند و می داند این دوران گذران است و باید از لحظه لحظه آن بهره ببرد تا بتواند سطح توانمندی های خود را ارتفاء دهند و پس از آن دوران در لباس جامعه مهندسین، پزشکان، پرستاران و غیره برای ارتقای سطح کیفی جامعه و موفقیت کشور تلاش کند به همین دلیل است که جنس قشر دانشجو با دیگر اقشار جامعه زمین تا آسمان متفاوت است.

 

در تقویم 16 آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است، این روز به واسطه شهادت سه دانشجو مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و آذر شریعتی رضوی است که در اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون، معاون رئیس جمهور وقت آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا در تاریخ 16 آذر سال 32 در دانشگاه تهران نامگذاری شده است.

 

امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا دیگر از همایش ها و جشن های دانشجویی در این روز خبری نیست و در سطح استان فضای مجازی بستری برای اعلام پیام های تبریک این روز به دانشجویان شده است، ولی باید در این روز به مولفه های یک دانشجوی تراز انقلاب توجه شود.

 

*دانشجویان آگاه به زمانه و بصیر باشند

حجت الاسلام «محسن کیائی» امام جمعه دلند در خصوص اهمیت دانشجو و علم آموزی می گوید: حضرت امام خامنه ای فرمودند:«از دانشگاه همیشه و در همه جا این انتظار است که محل جوشش و اوج دو جریان حیاتی در کشور باشد، اول، جریان علم و تحقیق؛ دوم، جریان آرمان‌گرایی ‌ها و آرمان ‌خواهی ‌ها و هدفگذاری‌ های سیاسی و اجتماعی» و باید به این سخنان گوهربار مقام معظم رهبری توجه کنیم.

 

امام جمعه دلند ادامه داد: از آنجایی که در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات قرار داریم، می طلبد دانشجو آگاه به زمانه و بصیر باشند.

 

حجت الاسلام کیائی بیان کرد: طبق فرموده شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود.

 

وی تاکید کرد: برابر روایات و رهنمون های حکیمانه ائمه طاهرین(علیه السلام) و بزرگان، یک دانشجو مؤلفه هایی از جمله تعهد، جسارت، جدّیت، تهذیب، خدامحوری، حق جویی، تواضع و غیره دارد و قطعاً با این شاخصه ها و مؤلفه ها می تواند شخصیتی باشد که بر بال ملائکه الهی قرار گیرد و متعهد شود آنچه با عنایت و فضل الهی در مسیر علم آموزی و دانشجویی روزی او شد در قبال جامعه و همه کسانی که عطش علم و آموختن را دارد بکار گیرد.

 

امام جمه دلند افزود: خداوند ارواح همهٔ شهدا به ویژه عالم مجاهد آیت الله شهید مفتح را با اولیای دین همنشین فرماید که بانی وحدت حوزه و دانشگاه شد که یک کار بسیار ستودنی و عظیم بوده که دل های حوزویان و دانشگاهیان را به هم گره زد تا از تجربیات یکدیگر نهایت بهره را ببرند.

 

وی تاکید کرد: به ارواح شهید محراب و معلم اخلاق آیت الله دستغیب درود و تحیات الهی را نثار می کنیم که همواره مردم، طلاب و نمازگزاران جمعه و جماعات را به تهذیب اخلاق و آداب اسلامی دعوت می کردند و با کلام نافذشان جانها را صیقل داده اند.

 

در کنار توجه به جایگاه علمی و نقش دانشجویان در کشور به مولفه های حق خواهی و استبدادستیزی در روز 16 آذر توجه می شود، دو مولفه ای که شاید در کنار هم دو بال پرواز برای رسیدن به قله های موفقیت باشد و مقام معظم رهبری نیز به این مهم تاکید دارند و در سخنان خود فرمودند: «باید همت شما این باشد که در دنیا به وضعی برسید که اگر کسی می خواهد به تازه های علمی دست پیدا کند مجبور شود زبان فارسی را یاد بگیرد».

 

البته شهادت دانشمند هسته ای ایران، «محسن فخری زاده» نشان داد که دشمن نمی خواهد انقلاب اسلامی را برقله های علمی دنیا ببیند از این رو با ترور دانشمندان و نخبگان کشور در تلاش است که مسیر علمی کشور را به بن بست بکشاند.

 

*دشمن با شهادت فخری زاده سرمایه بزرگی از کشور گرفت

حجت الاسلام «سید علی مهدی ‌نژاد»،  امام جمعه علی‌آبادکتول در این خصوص می گوید: دشمن با شهادت دانشمند هسته ای فخری زاده از ما سرمایه بزرگی را گرفت، عزیزی که در هفت موضوع مهم و اثر گذار خدمت کرد.

 

امام جمعه علی آبادکتول با بیان اینکه این دانشمند نسبت به رصد اقدامات هسته ای صهیونیستی اقدام می کرد، بیان کرد: شهید فخری زاده مبدع پدافند هسته ای و در مسائل دینی فلسفه فیزیک صاحب نظر بود.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد یادآور شد: پس از شهادت این دانشمند بزرگ و ترور ناجوانمردانه چند نگاه وجود دارد، نخست اینکه دست به هیچکاری نزنیم و دشمن را تحریک نکنیم و وارد یک جنگ تمام عیار نشویم و نگاه دیگر این است که باید پاسخ قاطع به ترور دانشمند هسته ای خود بدهیم و مثلث، عربی و غربی را هدف قرار دهیم؛ مقام معظم رهبری نیز فرمودند مجازات در خصوص این جنایت قطعی است.

 

گفتنی است که خودسازی فردی و اجتماعی، تقویت مبانی معرفتی و پرهیز از انفعال و انحراف، آرمان ‌خواهی و مطالبه‌ گری، انتقاد در کنار پیشنهاد و پرهیز از پرخاشگری، اهمیت گفتمان ‌سازی، صراحت و قوت در مقابل ایجاد کنندگان تردید در مبانی و تزئین کنندگان دشمن، توجه به پیشرفت علمی، اهمیت به مسئله‌ حجاب و حیای اسلامی در محیط دانشگاه، توجّه و مراقبت به سربازگیری دشمن از جامعه‌ جوان کشور 10 توصیه مهم مقام معظم رهبری به دانشجویان است و برای آنکه این مولفه ها در بین دانشجویان خودنمایی کند نیاز است برنامه ریزی منسجمی از سوی دانشگاه ها اتفاق بیفتد.

 

 

کد خبر 1000706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha