حفاظت و نگهداری از ۳۴ هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی با بودجه معین شده کار دشواری است

مونسان با اعلام خبر بازسازی و مرمت پل تاریخی دختر در کرج گفت: حفاظت و نگهداری از ۳۴ هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی با بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی کار دشواری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « علی اصغر مونسان» طی بازدید وزیر میراث فرهنگی و گردشگری از پل تاریخی دختر در کرج که صبح یکشنبه ۱۶ آذر با همراهی استاندار البرز انجام شد گفت: حفاظت و نگهداری از ۳۴ هزار اثر تاریخی ثبت شده ملی کار دشواری است. 

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: آسیب دیدگی آثار تاریخی در جهان و در کشور خودمان ایران مطلب جدیدی نیست، چرا که هزینه نگهداری و حفظ این آثار تاریخی بسیار بالا است.

 

وی با اشاره به اینکه پل تاریخی خاتون کرج با طول ۶۱ متر و عرض هفت متر از جمله آثار ملی کشور است بیان کرد: دستورات لازم به منظور حفاظت و مرمت این پل تاریخی عهد صفویه در کرج صادر شده است و همزمان با اتمام بارندگی ها این کار انجام می شود.

 

وی ادامه داد: استان البرز از جمله استان های مهم با ظرفیت های مختلف میراثی و گردشگری از جمله صنایع دستی است و ابنیه های تاریخی بسیاری همچون پل دختر، تپه ازبکی، کاخ مروارید و ... دارد.

 

مونسان اظهار کرد: نگهداری آثار تاریخی کشور با بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی تا ۲۰۰ میلیارد تومانی کار آسانی نیست با وجود این کارکنان میراث فرهنگی با باور به داشته های فرهنگی کشور این کار را انجام می دهند. 

 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: تقویت زیرساخت های گردشگری استان البرز و خدمت رسانی مطلوب به گردشگران از برنامه های دولت است به ویژه در استان البرز این امر تداوم دارد و مورد پیگیری است. 

 

 

کد خبر 1000718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha