با مشارکت مردم موارد ابتلا بیماری قدری کاهش نسبی داشته است

بیگلری، گفت: با مشارکت مردم موارد ابتلا بیماری قدری کاهش نسبی داشته است اما لازم است نحوه زندگی مناسب با بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را طولانی مدت رعایت کنیم.

حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری شبستان گفت: اعلام وضعیت در شهرهای مختلف به این دلیل است که برای مبارزه با این بیماری یک روی سکه مسئولان و مقامات بهداشتی و روی دیگر آن مردم هستند و لازم است اطلاع‌رسانی طوری باشد که مردم در جریان آخرین وضعیت بیماری باشند.

 

وی با بیان اینکه فاصله بین وضعیت زرد و نارنجی و قرمز بسیار کوتاه است ، خاطر نشان کرد: دوره بیماری کرونا بعد از دو الی سه هفته بیماری قابلیت انتقال خود را از دست می‌دهد و فرد با رعایت فاصله اجتماعی می تواند در جامعه حضور یابد.

 

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: آنفولانزا و کرونا در فصل سرما گسترش پیدا می کند؛ وقتی که از کرونا پیشگیری می کنیم در حقیقت از بیماری آنفولانزا نیز پیشگیری کرده‌ایم، آنفولانزا علائمش به صورت ناگهانی بروز می‌کند اما در کرونا معمولاً علائم تدریجی است، در آنفلوانزا فرد مبتلا علائم آبریزش بینی شدید دارد اما در کرونا کمتر است.

 

بیگلری با تاکید به رعایت پروتکل های بهداشتی در اجتماع و خانه ، اظهار کرد: لازم است در فروشگاه ها رعایت فاصله اجتماعی و ایجاد تهویه مناسب در محل صورت گیرد و اینکه از افراد محترمانه تقاضا کنیم که از ماسک استفاده کنند و توقف آنها در مکان های سربسته کوتاه مدت باشد.

 

وی در پایان گفت: این بیماری مزمن و طولانی مدت است و رعایت مسائل بهداشتی باید ادامه پیدا کند و کاهش مدت زمان حضور در مکان های سربسته و فروشگاه ها بسیار اثربخش است.

 

 

کد خبر 1000735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha