روزانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت در خراسان جنوبی توزیع می شود

مردانی گفت: شرگت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی روزانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر چهار فرآورده اصلی سوخت را در خراسان جنوبی توزیع می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قربانعلی مردانی» امروز (16 آذر) در ستاد تسهیل شهرستان نهبندان که با حضور فرماندار و جمعی از  مسئولان واحد های تولیدی برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه مغایرت هایی در خصوص تعیین سهمیه سوخت واحدهای تولیدی، بین دستگاه های اجرایی وجود دارد که باید این مشکل رفع و تمامی دستگاه های متولی سهمیه سوخت یکسانی را در نظر بگیرند.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی تصریح کرد: متاسفانه قاچاق زیادی در خصوص سوخت صورت می گیرد و روزانه 150 پرونده از سوی تعزیرات به شرکت پخش فرآورده های نفتی استان می رسد، چراکه زمینه قاچاق فراهم است؛ اما وظیفه نظارت مهم بوده و باید از سوی دستگاه های متولی تشدید شود.

 

وی با اشاره به دستور العمل های مدیریت و روش تعیین سوخت واحد های تولیدی، گفت: اگر دستگاه های متولی در حیطه کاری خود دستورالعمل ها را درست انجام دهند، مشکلی برای مصرف کننده سوخت نیست.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی با اشاره به  ماده 10، 11 و 12 برای دستگاه های متولی سوخت تصریح کرد: طبق ماده 10؛ دستگاه های متولی سوخت همانند جهادکشاورزی، شرکت برق، شرکت گاز و سازمان صمت موظفند پس از برسی و تایید میزان عملکرد متقاضیان سوخت، بر اساس شاخص هایی از قبیل تولید، ساعت کاردکرد، خدمات و فاکتورهای مصرف اقدام کنند.

 

مردانی عنوان کرد: مسئولیت بررسی، سنجش و تایید صحت اطلاعات بر عهده دستگاه متولی است نه شرکت نفت همچنین با متخلفان طبق مقررات برخورد خواهد شد.

 

وی بر اساس ماده 12 دستور العمل سوخت واحدهای تولید و متقاضیان، افزود: شرکت پخش موظف است پس از تایید کاربرد و عملکرد واحد تولیدی توسط دستگاه متولی، مقدار نیاز فرآورده متقاضیان و نحوه مصرف را بررسی و مسئولیت تعیین نوع و میزان سهمیه فرآورده بر عهده شرکت پخش فرآورده نفتی است. بنابراین این دستور العمل اگر به درستی انجام شود، نباید مصرف کننده مشکلی داشته باشد.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی تصریح کرد: درخواست متقاضیان پس از طی مراحل در دستگاه های متولی  به شرکت نفت ارسال می شود، بنابراین تا زمانی که درخواست به شرکت نفت نیاید، نمی توانیم درخواست متقاضیان را تأیید کنیم.

 

مردانی با اشاره به آمار هشت ماهه نخست امسال، تصریح کرد: 28 میلیون و 573 هزار مغایرت سهمیه سوخت با دستگاه های متولی بوده است که منشا اختلاف و علامت سوال بزرگی است.

 

وی عنوان کرد: شرکت نفت آمادگی دارد تا طبق الگوها، برآوردهای سهمیه های سوخت را تأیید کند، اما تفاوت سهمیه های تایید شده در دستگاه های متولی زیاد است و ما باید این اختلاف ها را کاهش دهیم.

 

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خراسان جنوبی بیان کرد: بازدید میدانی از گلخانه ها  و واحد های تولیدی وظیفه شرکت نفت است و این مهم در دستور کار است تا براساس نیاز واقعی مصرف کننده سوخت تعیین شود.

 

وی در پایان گفت: شرکت پخش فرآورده های نفتی استان خراسان جنوبی، روزانه سه میلیون و 800 هزار لیتر چهار فرآورده اصلی را در استان توزیع می کند.

کد خبر 1000745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha