تلاش مجمع نمایندگان گلستان برای حل مشکلات کشاورزان/ بُعد نظارتی مجلس قوی تر شود

نوروزی با بیان اینکه کشاورزان گلستانی نباید دغدغه کمبود بذر را داشته باشند، گفت: مجمع نمایندگان گلستان در سال جهش تولید تمام تلاش خود را برای حل مشکلات کشاورزان به کار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رحمت الله نوروزی» عصر امروز (یکشنبه 16 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم که مشکلات کشاورزان در سال جهش تولید حل شود.

 

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی به رایزنی در خصوص تامین بذر گندم اشاره کرد و ادامه داد: کشاورزان گلستانی با مشکل کمبود بذر مواجه هستند و در این راستا در مجلس تذکری به وزیر جهاد کشاورزی داشتیم.

 

وی بیان کرد: بعد از پیگیری ایشان، اعلام کردیم که بهترین و باکیفیت ترین گندم کشور مربوط به گلستان است و در این شرایط کشاورزان گلستانی نباید دغدغه کمبود بذر داشته باشند و برای تهیه بذر ساعت ها در صف بایستد و سپس بدون نتیجه و دست خالی به منزل برگردد.

 

نوروزی یادآور شد: مجمع نمایندگان با قوت پیگیر این مسئله است تا دغدغه کشاورزان حل شود، این یک ایراد است که در سال جهش تولید و آن هم در استان گلستان به عنوان تولیدکننده بهترین گندم کشور، کشاورزان در تأمین بذر با مشکل مواجه باشند.

 

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه کشاورزان برای تهیه بذر از مجاری جهاد کشاورزی با مشکل مواجه هستند اما دلالان در بازار آزاد به راحتی بذر گندم را با قیمت بالا خرید و فروش می کنند که این مسئله دارای ایراد است و مجلس شورای اسلامی باید بُعد نظارتی خود را قوی تر کند.

 

وی تأکید کرد: مجمع نمایندگان گلستان با جدیت در حال پیگیری موضوع کمبود بذر است و رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان نیز برای حل این مسئله با جدیت پای کار هستند.

 

نوروزی متذکر شد: گلستان تولیدکننده معین استان تهران در گوشت سفید و مرغ است و باید برنامه ریزی و نظارت در تولید نهاده ها و تامین بذر موردنیاز صورت بگیرد و وزارت جهاد کشاورزی برای حل این مسائل پای کار باشد.

 

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، گندم را یک محصول استراتژیک خواند و یادآور شد: امروز دولت و مجلس باید برای خودکفایی این محصول استرتژیک پای کار بیایند.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی و نارضایتی در بین مردم است و مجلس شورای اسلامی در کنار قانونگذاری باید نظارت خود را فعال تر کند تا توطئه های دشمنان ناکام بماند.

 

نوروزی با اشاره به مشکل توتون کاران گفت: طبق هماهنگی انجام شده با مجمع نمایندگان گلستان نشستی را با مدیرعامل دخانیات کشور داشتم و ایشان اعلام‌ کردند که مشکلی برای خرید ندارند و تعداد کمیسیون ها در مینودشت به دو مورد افزایش یافت و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز برای توتون کاران واریز شد.

 

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی افزود: تاجران وارد گلستان شدند و در حال خرید هستند و کشاورزان تمایل دارند محصول خود را از این طریق به فروش برسانند اما مدیرعامل دخانیات کشور نیز اعلام کردند که آمادگی خرید توتون را دارند.

 

کد خبر 1000867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha