فعالیت بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ رابط سلامت در جنوب کرمان

علی اصغر خیرخواه گفت: فعالیت های داوطلبانه برای تامین حفظ و ارتقای سلامت قدمتی دیرینه دارد و تربیت و فعال کردن، بیش از ۳ و هزار ۳۰۰ رابط سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن تبریک 15 آذر ماه (5دسامبر) روز جهانی رابط سلامت، گفت: فعالیت های داوطلبانه برای تامین حفظ و ارتقای سلامت قدمتی دیرینه دارد و تربیت و فعال کردن، بیش از 3 و هزار 300 رابط سلامت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و خدمات ارزشمند آنها در زمینه آموزش سلامت به مردم و همکاری با مراکز ارائه خدمات بهداشتی در ارائه بهتر انواع خدمات بهداشتی به اقشار آسیب پذیر جامعه، سند افتخاری برای نظام ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی است.





معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: برنامه رابطان سلامت الگوی خوبی از مشارکت مردم در ارتقای سلامت جامعه است که بدون هیچ چشم داشتی در توسعه کمی و کیفی برنامه‌های سلامت تلاش می کنند.





وی تصریح کرد:  شعار روز جهانی رابط سلامت امسال با نام « داوطلب برای آینده فراگیر» است که فرصتی مناسب برای حمايت از خدمات داوطلبانی است که براي ترويج مفاهيم سلامت، توسعه رفتارهاي سالم، توانمند سازي افراد برای حفظ و ارتقای سطح سلامت خود، خانواده و جامعه تلاش می کنند.





خیرخواه در خاتمه عنوان کرد: در راستای گام چهارم بسيج ملی كنترل اپیدمی كوويد 19 به شيوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» و ضرورت مشاركت همه جانبه سازمان ها، نهادهای مدنی و آحاد مختلف جامعه به تعداد 400 سفیر سلامت و یک هزارو 21 رابط سلامت محله همکاری می کنند.

کد خبر 1000879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha