روحیه استکبار ستیزی باید در تمام لایه های جامعه بروز و ظهور داشته باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه روح استکبار ستیزی و روحیه انقلابی گری ستون فقرات انقلاب اسلامی است، گفت: این روحیه انقلابی و ضد استکباری باید در تمام لایه های مردم و مسئولین وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(16آذر) در دیدار با نخبگان بسیج دانشجویی دانشگاه های استان مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی آذرسال32، بیان کرد: اینکه بسیج دانشجویی و بدنه دانشگاهی ما یک عرصه زنده و متحرک و شاداب است بسیار خوشحال کننده است.

نماینده ولی فقیه درمازندران به ترور دانشمند هسته ای شهید«محسن فخری زاده» اشاره کرد و افزود: تجمع دانشجویان در مقابل وزارت خارجه درپی ترور این استاد فرهیخته دانشگاه نشانه پویایی و تداوم استکبار ستیزی دانشگاهیان است و جای تقدیر دارد؛ متاسفانه در گذشته نه چندان دور دانشجویان در برابر برخی حوادث تحرک و اعلام انزجار مستقلی تصویر نمی کردند اما قدردان حضور به موقع دانشجویان در بحث محکومیت ترور شهید فخری زاده هستیم.

 

وی با ابراز خرسندی از تداوم مسیر پویای انقلابی گری در بسیج دانشجویی، اظهار کرد: بسیج دانشجویی بهترین و سالم ترین تشکل دانشجویی است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه دانشجویان پیرو خط امام راحل در سال 32 برای عزت خواهی به شهادت رسیدند، گفت: ماهیت حرکت و جنبش دانشجویی و ماجرای ۱۶ آذر را نباید فراموش کنیم، یعنی ماهیت استکبار ستیزی! اولین شعارهای ضد استکباری در همین تجمع دانشجویی ایجاد شد.

 

وی با بیان اینکه روح استکبار ستیزی و روحیه انقلابی گری ستون فقرات انقلاب اسلامی است، برلزوم تقویت روحیه استکبار ستیزی تاکید کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: این روحیه انقلابی و ضد استکباری باید در تمام لایه های مردم و مسئولین وجود داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه استکبارستیزی نیاز به زیر ساخت های داخلی و قوت و اقتدار دارد، تصریح کرد: باید در همه زمینه ها قوی باشیم به ویژه در زمینه های علمی و فن آوری، همانند پرورش مقامات علمی نظیر شهید«محسن فخری زاده» و همچنین پیش بردن پروژه های علمی که متاسفانه در دانشگاه ها محبوس شده و از آن استفاده نمی شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه تحقق منویات رهبری (مدظله العالی)در حوزه های مختلف باید سرلوحه امور دانشجویی باشد، گفت: باید اقتصادمان، ایرانی و مقاومتی باشد و از جوانان قوی و باهوش ایرانی استفاده کنیم و از داخل به خودمان متکی باشیم.

 

وی بیان کرد: علاوه بر استکبارستیزی، باید استکبار شناسی هم داشته باشیم. ما استکبار کهن و استکبار مدرن داریم. استکبار کهن، بیرونی و استکبار مدرن از درون فشار می آورد. در استکبار مدرن افرادی را در داخل ایجاد می کنند و فشار می آورند که ما الان دچار استکبار مدرن هستیم و باید عوامل استکبار را در داخل پیدا بکنیم.

کد خبر 1000909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha