فضای فرهنگی دانشگاه‌ها متناسب با نظام اسلامی باشد

حجت الاسلام شمس الدین گفت: دانشگاه ها باید در مسیر پیشرفت علمی حرکت کنند و فضای فرهنگی دانشگاه‌ها متناسب با نظام اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام « سید عبدالجواد شمس الدین » یکشنبه( 16 آذر ) در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی انزلی با تبریک سالروز 16 آذر روز دانشجو و تسلیت شهادت دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای شهید فخری نژاد، اظهار داشت: به منظور پاسداشت خون این شهیدان و شهدای دانشجو جوانان ما باید با قوت و قدرت بیشتری برای اهداف متعالی انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 

امام جمعه انزلی به شهادت تعدادی از دانشجویان در 16 آذر سال 32 اشاره و تصریح کرد: این واقعه و شهادت شهید فخری زاده از لحاظ موضوع و کلیت با هم یکی بوده و وقوع این جریانات به دست آمریکایی های جنایت‌کار و تقارن این دو مسئله برای ما حاوی درس‌های عبرت آموز است.

 

وی تاکید کرد: خون این شهید برجسته برای دانشجویان ما اثرگذار و تحول‌آفرین بوده و مراکز آموزشی ما باید در مسیر استکبارستیزی و عدالت‌خواهی حرکت کرده و بر فرمایش مقام رهبری برای ایجاد ایرانی قوی، جامه عمل بپوشانند.

 

وی تحقق این امر را نیازمند تلاش و کوشش جوانان در بخش های اقتصادی، نظامی، علمی و در مباحث سیاسی، دینی و معرفتی دانست و گفت: باید در همه بخش‌ها قوی بوده و روی پای خود بایستیم و برای توطئه‌های دشمنان طرح، برنامه و ایده داشته باشیم در غیر اینصورت فشارها، محدودیت‌ها و تحریم‌ها پابرجا خواهد بود و ما شاهد برخی جنایت‌ها، ترورها و فجایع خواهیم بود.

 

حجت الاسلام شمس الدین اظهار داشت: دانشجویان بسیجی باید خود را در حوزه‌های مختلف تقویت کنند تا بتوانند دیگران را به سمت قوی شدن رهنمون باشند.

 

وی متذکر شد: مطالبه رهبری از جوانان و دانشجویان این است که در همه بخش‌ها و حوزه‌های علمی و سیاسی پیشرفت کرده و جناحی و سیاست زده عمل نکنند و نسبت به مسائل و جریانات سیاسی زمانشان آگاه باشند.  

 

امام جمعه انزلی تاکید کرد: پیشرفت در امور دینی، معنوی و معرفتی جامعه به‌ویژه در بین دانشجویان و مراکز دانشجویی از مطالبات مقام رهبری از داشجویان است.

 

وی سپس با بیان اینکه متاسفانه مردم کشورمان شناخت کمی در مورد نوع زندگی شهید فخری نژاد دارند، تصریح کرد: این شهید از ابتدای انقلاب تاکنون دستاوردهای بسیاری در علوم  مختلف داشته و به الگویی برجسته برای دانشگاه، دانشجویان و مراکز علمی کشور تبدیل شده‌اند.

 

شمس الدین با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر به دانشجویان و بسیج توجه کافی نشده است اظهار داشت: در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب از نظر کمی در زمینه تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی پیشرفت بسیاری داشته‌ایم اما اگر می‌توانستیم افراد بیشتری همچون شهید فخری نژاد را پرورش دهیم کشورمان بسیار قدرتمند می‌شد.

 

وی تاکید کرد: قوی شدن ایران از حیث علمی و مجموعه دانشگاهی کمک می‌کند مسئولان کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و ... به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابند.

 

امام جمعه انزلی خاطرنشان کرد: بسیج دانشجویی می‌تواند به بهترین نحو مطالبات رهبری را در دانشگاه‌ها عملی کند چراکه مراکز آموزش عالی در صدر پیشرفت‌های عملی است.

  

وی با بیان اینکه متاسفانه امروزه در دانشگاه ها از متون اسلامی بهره کمی گرفته می شود، خاطرنشان ساخت: اکثر منابعی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود، غربی هستند اگر این متون گره‌گشا بود، گره‌های آنها باز می‌شد. تحول باید به گونه‌ای ایجاد شود که در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

کد خبر 1000928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha