روند نزولی ابتلا به کرونا در استان زنجان

صائینی با اشاره به اینکه اجرای محدودیت های کرونایی در استان موجب روند نزولی بیماری کرونا در استان شده است، گفت: مثبت تست‌های سرپایی کرونا از ۶۱ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد کرونا در محل استانداری زنجان اظهار کرد: اجرای محدودیت های کرونایی در استان موجب روند نزولی بیماری کرونا در استان شده است.

 

محمد رضا صائینی، سطح اشغال تخت های بیمارستانی برای بیماران کرونایی استان از 122 به 73 رسیده است، گفت: مثبت تست‌های سرپایی کرونا از ۶۱ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ روز گذشته با ورود تست‌های سریع به استان موارد مثبت به ۲۱ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: تست‌های سریع در استان به ۲۰.۵ درصد رسیده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با یادآوری اینکه طی ۱۰ روز گذشته بیش از سه هزار و ۳۲۰ تست سریع در استان انجام شده است، افزود: بیماریابی سرپایی در استان رو به پایین است.

 

صائینی خاطرنشان کرد: متوسط بستری در استان ۵۹ سال است، همچنین سن فوت در استان ۷۱ سال بوده و ۸۵ درصد فوت شدگان هم در استان سالمندان هستند.

 

به گفته وی، شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده وضعیت نارنجی دارند و این معنای وضعیت خوب نیست و باید روز به روز بیماری کاهش یابد.

 

کد خبر 1000993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha