اختصاص۲۰ هزار کیت تست سریع کرونا به قزوین

حبیبی گفت: قرار شده ۲۰ هزار کیت تست سریع کرونا به قزوین اختصاص یابد که از این تعداد تاکنون ۱۰ هزار عدد به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان بیان کرد: هزینه تهیه هر کیت تقریبا ۱۰۰ هزار تومان است و قرار شده ۱۰ هزار کیت باقی مانده از محل اعتبارات دفتر امور شهری و روستایی استانداری قزوین با مشارکت شهرداری ‌ها و دهیاری ‌های استان خریداری شود.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین ادامه داد: 80 درصد این کیت ‌ها میان جمعیت شهری و 20 درصد میان جمعیت روستایی استان توزیع می‌شوند و مدیران کل دفاتر شهری و روستایی هماهنگی لازم را در این زمینه با هماهنگی معاون امور عمرانی انجام خواهند داد.

 

وی عنوان کرد: تا به امروز دانشگاه علوم پزشکی با تست پی سی آر برای شناسایی بیماران اقدام می ‌کردند و به طور معمول 500 تا 800 تست در روز انجام می ‌شد ولی با ورود این کیت ‌ها تعداد آزمایش‌ها و میزان بیماریابی‌ها افزایش خواهد یافت.

 

حبیبی اضافه کرد: ما برای اصلاح وضعیت قرمز کرونایی استان، اقدامات زیادی از توبیخ مدیران کل، بانکداران و دهیاران با وجود میل باطنی خود انجام داده ایم تا به کاهش 20 درصدی میزان بستری‌ های استان رسیده‌ایم و باید همه برای حفظ این وضعیت و بهتر شدن آن کمک کنیم.

 

وی با اشاره به تمهیدات و هماهنگی‌های صورت گرفته برای راه اندازی نقاهتگاه در استان اظهار کرد: تاکنون یک نقاهتگاه در آبیک با 80 تخت و یک نقاهتگاه در تاکستان با 32 تخت راه اندازی شده است و در شهر قزوین هم برای استفاده از ظرفیت خوابگاه‌ های دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه بین الملل و دانشگاه آزاد اقدام شده است.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت: خوابگاه ‌های 2 مجموعه دانشگاه آزاد و علوم پزشکی استان را برای بیماران کرونایی و کادر درمان استان تجهیز کرده ‌ایم و بیش از یک هزار تخت خوابگاه دانشگاه بین الملل هم در اختیار ما قرار دارد و اگر ضرورتی بود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به تهیه 400 کپسول اکسیژن برای قرنطینه خانگی بیماران، افزود: تاکنون ۱۱۴ کپسول به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل داده شده و قرار است هر هفته ۵۰ کپسول دیگر تحویل داده شود.

 

حبیبی در ادامه اهار کرد: طبق تأکیدات صورت گرفته، سامانه چکاوک به هیچ وجه بر روی چک ‌ها هیچ اقدامی نم ی‌کند و خواهش داریم اگر صنف و کسبه ‌ای در این هفته با چک برگشتی مواجه شد به صورت مصداقی اعلام کند تا برخورد لازم با بانک عامل صورت گیرد.

 

وی توضیح داد: یکی از کانون‌های آلودگی استان، محل تجمع کارگران شرکت‌های واحدهای تولیدی است که 17 و پنج دهم درصد مبتلایان کرونا از این جمع گزارش شده است و باید تیم‌های مراقبتی و نظارتی، واحدهای تولیدی را بیشتر مورد نظارت قرار دهند چون حدود 160 هزار کارگر در استان داریم.

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان قزوین خاطر نشان کرد: باید شهروندان برای ورود به ادارات و مکان‌های تجمع، ملزم به ارائه کارت ملی باشند تا بتوان بیماران کرونایی را شناسایی کرد و از ورود افراد آلوده به مکان‌های شلوغ جلوگیری کرد.

 

وی یادآور شد: با توجه به شرایط استان کماکان فقط مشاغل گروه یک می ‌توانند در استان فعالیت کنند البته روز دوشنبه ارزیابی جدید وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را از آخرین وضعیت کرونا در استان خواهیم داشت و بر اساس آن برای فعالیت مشاغل تجدید نظر صورت خواهد گرفت.

 

کد خبر 1001008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha