یکپارچه سازی آب و فاضلاب مشکلات آبرسانی مشترکان گلستان  راکاهش داد/ افزایش ۲۳ تا۳۴ درصدی مصرف آب در ایام کرونا

هرمزی گفت: با یکپارچه سازی آب و فاضلاب مشکلات آبرسانی به مشترکان گلستان را کاهش داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «بهزاد هرمزی» صبح امروز (دوشنبه 17 آذر) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بزرگترین کوچک سازی دولت در انتهای سال 98 با یکپارچه سازی آب و فاضلاب شهری و روستایی اتفاق افتاد با این اتفاق تلاش شد از توانمندی دو دستگاه برای هم افزایی خدمت رسانی به مشترکین ارائه کنیم.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان ادامه داد: در استان گلستان با توجه به اینکه 49 درصد جمعیت استان روستایی و 51 درصد شهری است و نزدیکی شهر و روستا را شاهد هستیم این مهم باعث شده که این یکپارچه سازی تبلور بهتری پیدا کند و نتایج بهتری بدست بیاوریم.

 

هرمزی گفت: این یکپارچه سازی باعث شد از منابع مشترک بتوانیم به صورت بهینه تر استفاده کنیم برای مثال در شهر بندرگز همه ساله با کمبود آب رو به رو بودیم و در سال 97 این شهر برای چند روز با کمبود آب رو به رو بود ولی در انتهای سال 98 منابع آب شرب روستایی که مازاد بود به شهر بندرگز تزریق کردیم و این اقدام باعث شد که  با حداقل مشکل تابستان را پشت سر بگذاریم.

 

وی افزود: در شهرستان بندرترکمن و گمیشان تمام منابع آب از مناطق جنوبی تامین می شود و چاه های آبرسان این شهرستان در کردکوی و گرگان قرار دارد با اتصال این تاسیسات توانستیم عدالت بهتری در توزیع داشته باشیم و سرانه آب در این دو شهرستان بهبود پیدا کند و در زمان پیک توانستیم از استعداد شهر و روستا برای گذر از تابستان بهره ببریم.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان با بیان اینکه در شهرستان آق قلا نیز با یکپارچه سازی فاضلاب شهری و روستایی مشکلات آبرسانی  کمتری رو به رو شدیم، بیان کرد: در گرگان نیز روستاهای محمد آباد، عباس آباد، فیض آباد و انجیراب با یکپارچه سازی از منابع آب شهری بهره مند شدند.

 

هرمزی بیان کرد: در شهرستان علی آبادکتول منابع آبی از دو منبع تامین می شود و وقتی  روستاهای مجتمع کتول که زیر شهر سنگدوین و مزرعه قرار دارد با مشکل رو به رو شدت توانستیم از تاسیسات منابع آب شهری مشکلات را کاهش دهیم.

 

وی از کم شدن مشکلات آبرسانی شهر گنبدکاووس در قالب این یکپارچه سازی اشاره کرد و، گفت: در آزادشهر برخی از چاه های آب در ایام زلزله  با مشکل رو به رو بود و با استفاده از ظرفیت منابع آبی توانستیم این مشکلات را در مدت کوتاهی حل کند.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان بیان کرد: یکپارچه سازی فضلاب شهری و روستای باعث شد که بتوانیم با کمترین مشکل تابستان را پشت سر بگذاریم، شیوع ویروس کرونا باعث  افزایش 23 تا 34 درصد افزایش مصرف شد و اگر نمی توانستیم منابع آب مشترکان را تامین کنیم با مشکل در خصوص مسائل بهداشتی رو به رو می شدیم.

 

هرمزی بیان کرد: همکاران ما در حوزه آب به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا مشکل برای آبرسانی به شهروندان به وجود نیاید و همچنین با یکپارچه سازی  آب و فاضلاب شهری و روستایی خدمات بهتری در نقطه مصرف به مشترکان روستایی ارائه شد.

 

مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان بابیان اینکه 74 روستای بدون آب در استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: 72.2 درصد توانستیم آبرسانی از طریق شبکه های آب به این روستاها انجام شود و متوسط بهره مندی کشور 76 درصد است و استان گلستان 3.2 درصد از میانگین کشوریی پایین تر است.

 

هرمزی بابیان اینکه اکثر روستاهای فاقد آب در مناطق شمالی استان قرار دارد، بیان کرد: در طول دو سال گذشته 17 مورد آبرسانی به روستاها از طریق شبکه آب اتفاق افتاده است.

کد خبر 1001084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha