دورهمی های خانوادگی، رنگ شهر را قرمز کرد

دورهمی های خانوادگی و برگزاری مراسم عروسی و عزا، منجر به سبقت گرفتن کرونا در مانه و سملقان شد و این شهرستان را از حالت نارنجی به قرمز تبدیل کرد و همین امر هم باعث شد تا ستاد کرونا اقدام به تعطیلی اصناف کند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ مانه و سملقان؛ این روزها که حال شهرمان خوب نیست و بسیاری  از همشهریان و هم استانی های عزیزمان را از دست می دهیم چه خوب است که من و تو ما بشویم و با همراهی و همکاری، زنجیره کرونا را قطع کنیم.

 

با سبقت گرفتن کرونا در مانه و سملقان این شهرستان از حالت نارنجی به قرمز تبدیل شد و همین امر هم باعث شد تا ستاد کرونا اقدام به تعطیلی اصناف کند.

 

یکی از شهروندان شهر آشخانه که برای خرید دارو آمده بود، گفت: متاسفانه با عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان این شهرستان از حالت نارنجی به قرمز تبدیل شد و اگر همه ما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم، آمار مبتلایان را کمتر خواهیم داشت.

 

«مریم جمالی» افزود: یکی از علت هایی که باعث شده آمار مبتلایان در مانه و سملقان بیشتر شود، دورهمی هایی است که هنوز ادامه دارد و خانواده ها به آن بی توجه هستند.

 

وی بیان کرد: مردم اگر خودشان همت نکنند و دست به دست هم ندهند، نمی‌توان آمار را پایین آورد و این مهم به یک تلاش و همراهی نیاز دارد تا هر چه زودتر این ویروس با کشف واکسن از بین مردم بیرون برود.

 

یکی از کسبه این شهر که مجاز به باز بودن مغازه اش بود، گفت: از روز پنج‌شنبه گذشته به اصنافی که غیر ضروری هستند اعلام شد که از روز شنبه باید مغازه هایشان را ببندند که خوشبختانه کسبه همکاری خوبی را داشته اند.

 

«محمد رعنایی» افزود: مغازه ما به عنوان فروشگاه موادغذایی باز است و ما هم تمام تلاش خودمان را انجام داده ایم که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنیم و حتی خرید اینترنتی را هم راه اندازی کرده ایم.

 

وی تصریح کرد: از ورود افراد زیاد داخل فروشگاه جلوگیری کرده ایم و کسانی را که از ماسک استفاده نمی کنند داخل مغازه اجازه ورود نمی دهیم و با قرار دادن مواد ضدعفونی کننده از مشتریان می خواهیم قبل و بعد از خرید دستان خود را ضدعفونی کنند.

 

یکی از شهروندان هم گفت: از روز شنبه اعمال محدودیت ها در مانه و سملقان برای اصناف شروع شد و این امر باعث می شود تا به حالت بهتری از شرایط قرمز کرونایی برگردیم.

 

«رضا غلامی» اظهارداشت: متاسفانه شهروندان خیلی این ویروس منحوس را جدی نمی گیرند و بازار و مغازه ها هر روز شلوغتر بود.

 

وی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از روستاهای شهرستان شاهد برگزاری مراسم عزا هستیم که مسئولان باید با جدیت تمام با این موضوع برخورد کنند و با برگزار کنندگان برخورد شود.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز تردد خودروهای غیر بومی به داخل شهر کاملا ممنوع است و از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح نیز خودروها حق تردد در شهر را ندارند.

 

فرماندار مانه و سملقان گفت: با هماهنگی و برنامه ریزی جهت تعطیلی مشاغل با توجه به تغییر میزان آلودگی شهرستان از وضعیت نارنجی به قرمز و اجرای طرح محدودیت های ستاد کرونا از روز شنبه محدودیت ها به اصناف ابلاغ شد.

 

«محمود رضا معموری» افزود: بیشترین مشکلات به وجود آمده و زمینه ساز افزایش مبتلایان به کرونا، تجمعات مرتبط با برگزاری مراسم عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی بوده به همین منظور برگزاری هرگونه مراسم عروسی و ترحیم در سطح شهرستان مانه و سملقان ممنوع اعلام شده است.

 

وی بیان کرد: افرادی که به سلامت دیگران توجه نکرده و اقدام به برگزاری هر گونه مراسم کنند، برابر مقررات با آنها رفتار خواهد شد.

 

معموری تصریح کرد: خوشبختانه کسبه در شهرستان همکاری لازم را با ستاد کرونا داشته اند و مغازه های غیر ضروری بسته شده است.

 

 

 

کد خبر 1001111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha