اختصاص اعتبار به اداره مالیاتی و شهرداری شهرستان هفتکل

مسیحی با اشاره به مصوبه اختصاص اعتبار به اداره مالیاتی و شهرداری شهرستان هفتکل گفت: این اعتبار از محل اعتبارات مالیات و ارزش افزوده تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد مسیحی» صبح امروز (دوشنبه ۱۷ آذر) در نشست بررسی مشکلات مالیاتی شهرستان هفتکل با اشاره به منابع سرشار خوزستان اظهار کرد: یک سوم آب‌های کشور در این استان است و خوزستان در زمینه نفت اول، گاز دوم و در  کشاورزی از استان‌های غنی و از حیث صنایع مادر جزء استان‌های قوی است ولی از حیث شاخص‌های توسعه‌یافتگی از نظر آموزش، امنیت و اشتغال وضعیت مطلوبی ندارد و واقعا می‌طلبد به خوزستان و خوزستانی توجه بیشتری شود.

 

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با تقدیر از فرماندار شهرستان هفتکل و امام جمعه افزود: هفتکل را به فرودگاه، پادگان، نفت و در دنیا به دبیرستان رودکی می‌شناسند، فارغ‌التحصیلان این دبیرستان در نقاط مختلف جهان مشغول به خدمت هستند و هر دو سال یک بار نیز گردهمایی دارند و سال‌های سال نیز مأمن و جایگاه معلمان بسیار خوب این استان بوده است.

 

وی با بیان اینکه در بحث جذب سرمایه‌گذاری قوانین و مقرراتی همچون ماده ۱۳۲ را داریم که ۱۰ سال است معافیت مالیاتی برای مناطق محروم در نظر گرفته شده تصریح کرد: با شاخص‌های دیگر مثل شهرک‌های صنعتی تا ۱۳ سال هم افزایش پیدا می‌کند؛ این معافیت‌ها هم بر اساس قانون و هم برگرفته از خطابه مولا علی (ع) به مالک اشتر است که در سال‌های اول برای مالیات بر مردم سخت نگیرند.

 

مسیحی با تاکید بر اینکه هر چقدر به این شهرستان توجه ویژه داشته باشیم سال‌های بعد می‌توانیم مالیات‌های بهتری را وصول کنیم ادامه داد: اگر به توصیه‌های امام علی (ع) توجه کنیم بنیاد خیلی قوی در خصوص مالیات با اعتماد و سهل‌گیری در دریافت مالیات طی سال‌های اولیه فعالیت دارد.

 

وی تاکید کرد: نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان حتما به این شهرستان کمک و در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری جلساتی را با فرماندار برگزار و سرمایه‌گذاران را به این شهرستان معرفی کند تا روح زندگی را به شهرستان برگردانده و آنها را امیدوار کند.

 

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مشکلات شهرستان هفتکل ابراز کرد: سال‌های قبل مبادله تخصیص اعتبارات را در سطح ادارات با مدیر ناحیه داشتیم ولی امسال اعتباراتی را در حد رئیس گروه توزیع می‌کنیم و در مرحله اول اعتبار ویژه‌ای را به امور مالیاتی هفتکل اختصاص می‌دهیم تا حداقل در زمینه تجهیزات یک سری اقداماتی انجام شود.

 

وی سهم شهرداری‌ها را حکم الزام قانونی دانست و بیان کرد: در برهه‌ای می‌توانستیم در چارچوب قانون کمکی خصوصا در بحث عوارض آلایندگی نفت به مجموعه شهرهای خوزستان کنیم، ولی اکنون مقداری قوانین سختگیرانه‌تری وجود دارد و از امور مالیاتی خوزستان می‌خواهم تا در این زمینه حمایتی از شهرستان محروم هفتکل داشته باشد.

 

مسیحی اضافه کرد: در خصوص بحث ارتقای نیروهای اداری نیز از مدیرکل امور مالیاتی خوزستان درخواست داریم که با توجه به سابقه تاریخی هفتکل ارتقای نیروی انسانی این شهرستان را در دستور کار پیگیری قرار دهد.

 

وی خاطر نشان کرد: خلاء چارت سازمانی خوزستان در حوزه امور مالیاتی را به وزارت منعکس می‌کنم تا در حد امکان و با توجه به قوانین موجود حمایت لازم را در این زمینه داشته باشند.

 

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین در حاشیه این نشست و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این سفر به دستور وزیر اقتصاد و به درخواست نماینده شهرستان مسجدسلیمان و هفتکل انجام شده است عنوان کرد: در جلسات برگزار شده در این ۲ شهرستان مسائل و مشکلات آنها در حوزه دستگاه‌های اقتصادی نظیر اداره امور مالیاتی، بانک‌ها و بیمه ها بررسی می‌شود.

 

وی عنوان کرد: سعی شده با شنیدن مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی و مردم این شهرستان‌ها با ارائه راه‌ها فرآیند اقتصادی در این شهرستان‌ها تسریع و تسهیل کنیم.

 

مسیحی در خصوص یکی از مصوبات انجام شده اذعان کرد: این مصوبه در خصوص اختصاص اعتبار به اداره مالیاتی شهرستان هفتکل و شهرداری این شهرستان از محل اعتبارات مالیات و ارزش افزوده است. 

 

وی یاد آور شد: همچنین مقرر شد مکاتبات لازم جهت ارتقای سطح اداره مالیاتی هفتکل هم با سازمان امور اداری و استخدامی کشور صورت پذیرد.

 

کد خبر 1001172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha