آغاز سنگ کاری آستان مقدس عباسی با سنگ مرمر

نیروهای بخش فنی و مهندسی آستان مقدس حضرت عباس(ع) از آغاز سنگفرش کردن زمین و روکش کردن دیوار حرم مطهر ابوالفضل العباس با سنگ مرمر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، «ضیاء مجید الصائغ» رئیس بخش پروژه های مهندسی در آستان مقدس حضرت عباس(ع) گفت: نیروهای این بخش کار سنگفرش کردن زمین و روکش کردن دیوار حرم ابوالفضل العباس(ع) را از سمت راست به سمت داخل حرم مطهر را آغاز کردند که مرحله اول این کارها به شمار می آید.

 

الصائغ افزود:  کار آماده سازی برای سنگفرش کردن فضای کف زمین و دیوارها یکی از کارهای مهم در این زمان به نظر می رسد، کف زمین دارای لایه های قدیمی بتنی و روکش های متعدد است. این کار تاثیری بر دیوارهای حرم مطهر ندارد و شکستن آنها نیاز به تجهیزات و روش مخصوص شکستن دارد.

 

وی ادامه داد: این کارها به موازات کار روکش کردن دیوار اتاق اداری کارمندان بخش نظارت حرم مطهر انجام می شود. لایه های روکش دیوارها از داخل و خارج برداشته شده و با مواد مخصوصی برای افزایش انسجام و تراکم بازسازی شده است. سپس تورهای آهنی به دیوارها متصل می شوند تا با سنگ مرمر پوشیده شود. با این نوع سنگ مرمر ایوان های صحن شریف نیز برای ایجاد تناسب و هماهنگی معماری پوشیده شده است.

 

کار روکش کردن حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع) به دلیل مغایرتش با کار ایوان بزرگ طلایی حرم اباالفضل العباس(علیه السلام) معروف به طارمه به تاخیر افتاده است.

کد خبر 1001181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha